De bergen van Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu De bergen van Bariloche - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

De bergen van Bariloche

Door: Marleen en Bram

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Januari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Oud en Nieuw 2011 was fantastisch!

Omdat het zulk heerlijk weer was, hebben we eerst nog lekker wat in de zon gewandeld en met onze voetjes in het meer gestaan. Echt ideaal weer voor een nieuwjaarsduik hiero, maar daar zien we toch maar vanaf...
Dat moet je gewoon in Nederland doen en niet in Chili

We hadden nog snel wat wijn en snaajerij gekocht voor het feestje in het hostel oudejaarsavond, iedereen nam namelijk iets mee en wat ons betreft kon het feest beginnen. Het was gezellig met allerlei mensen van over de hele wereld! Ik denk dat we rond 23.50 richting het strand liepen. Daar was het me toch een partijtje druk. Het strand stond compleet vol met mensen. Iedereen was er klaar voor en wij ook! Jacqueline (een Nederlandse die we ook al in de bus vanaf Ushuaia hadden ontmoet én op de Navimag-boot) had voor champagne gezorgd. Het vuurwerk was erg mooi. De zelfgekochte shit die wij in Nederland altijd hebben, valt toch echt in het niet bij professioneel vuurwerk. Na het vuurwerk hebben we aansluitend nog een feestje meegepikt tot in de vroege uurtjes.
Goed begin van t nieuwe jaar dus :-)

Op 1 januari ging onze bus naar Bariloche en wel om 10 uur in de ochtend. :-( We hadden ongeveer 3,5 uur slaap gehad, dat was dus weer niet zo´n goed begin...
In de bus konden we wel wat slapen, maar de busreis was prachtig dus we wilden ook wat van de route genieten! Tussen de vulkanen door en door de mooie bergen bij het gebied rond Bariloche. We gingen de grens over bij Paso Cardenal A Samoré en voordat we in Bariloche aankwamen reden we nog even door het pitoresque dorpje Villa la Angostura. De broer van Maxima, Martin Zorreguita, heeft hier een succesvol restaurant en Wim-Lex, Maxima en de kids waren hier ook om vakantie te vieren. (We zijn niet gaan royal-spotten) Tegen een uur of 4 in de middag kwamen we aan in Bariloche, het ligt prachtig aan een meer en we zijn maar ns heerlijk uit gaan eten in Resto Tinto om het nieuwe jaar te vieren. Martin Zorreguita heeft namelijk zeer recent een tweede restaurant geopend in Bariloche. Het eten was......muy muy bien!!

Zondag´s waren we nog net op tijd voor het ontbijt in het hostel en dat was maar goed ook, want ze hadden pannekoeken! Oef dat was lang geleden zeg, deze Argentijnse wist nog hoe ze, ze moest bakken ook! Nog maar eentje! Dat was voor t eerst sinds Australie dat ik pannekoek voor ontbijt had.
Hierna hebben we de jacuzzi in het hostel gereserveerd. Met uitzicht op het meer en de bergen hebben we ns even heerlijk liggen bubbelen. Relax dagje, maar om toch nog wat te doen, hebben we bus 20 gepakt richting Llao Llao hotel (is dat niet het hotel waar wimlex en max voor hun huwelijksreis waren?) ach lekker belangrijk ;-)
Onze bedoeling was om ergens halverwege uit te stappen bij Cerro Campanario. Als je hier de berg op gaat, heb je volgens het blad ´National Geograpy´ één van de 10 beste uitzichten ter wereld! Helaas hebben we niet zoveel gezien, want het regende én er vlogen zoveel wolken voorbij dat we af en toe helemaal niets zagen :-( Maar als we wat zagen, was het idd heel mooi. Gehuld in twee enorm gele en enorm grote regenjassen, hebben we een fantastische rit in de stoeltjeslift gehad.

Natuurlijk wilden we ook nog een tripje op één van de meren doen, dus maandagochtend gingen we kayakken. Twee kapiteins op één schip want we moesten samen in een tweepersoons kayak, ohoh relatietest... haha
Het weer leek heerlijk en het meer waarop we zouden gaan kayakken is perfect voor deze activiteit, maar... er is een maar, vandaag kwam de wind namelijk van de verkeerde kant(?). De wind komt nooit van de verkeerde kant, maar wel toen wij gingen kayakken :-)
Keurig gehuld in onze pakjes (een waterafstotende jas, een zwemvest en een soort van matje waarmee je, het gat waar je in zit kunt afsluiten) gingen we op pad. Bram voorin en ik achterin bij het roer. Ja, ja dat klinkt behoorlijk feministisch, ik stuur wel even, maar zo was t niet hoor ;-) Bram was gewoon te lang! Hij kwam met zijn benen ver voorbij de stuurpedalen en dat ging dus niet werken. Het ging prima. Natuurlijk was er veel commentaar op mijn stuurmanschap, maar dat komt altijd van degenen die aan wal staan ;-)
Het was voor Bram erg jammer dat hij met zijn lange benen maar lastig in de kayak kon zitten. Doordat hij zo verkrampt en opgevouwen zat, had hij helemaal geen gevoel meer in één van zijn benen, dit maakte het roeien niet makkelijker.
Ondanks dat en ondanks de golven die behoorlijk op kwamen samen met de wind, deden wij het prima als team Holland 1! :-) Volgens de gids waren wij ´experienced´ kayakkers en klaar voor een grote meerdaagse trip, tadaa!!

Na de inspanning wat ontspanning... lekkere lunch en klaar voor onze volgende bustrip. Van Bariloche naar Puerto Madryn. Van West Argentinie naar Oost Argentinie....

Kijken of we nog wat walvissen kunnen spotten daar ;-)