ultimo semana, yo viajo solo - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu ultimo semana, yo viajo solo - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

ultimo semana, yo viajo solo

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Januari 2011 | Argentinië, Mendoza

Het is dinsdag vandaag, martes, zoals ze hier zeggen.
Volgende week ben ik op dit tijdstip weer in Nederland. Nu zit ik in Mendoza, redelijk aan de westkant van het land. Het wijngebied, dus het moet er nog maar even van komen dacht ik zo :-)

Mijn laatste weekje hier in Argentinie is aangebroken en ik reis weer alleen.
Na aankomst in Buenos Aires op donderdag 6 januari, hebben Bram en ik heerlijk 3 dagen samen genoten van de stad. We hadden ook dit keer geen overnachting geregeld, maar hadden wel een idee waar we ongeveer wilden verblijven. Toen Bram aankwam sliepen we in de wijk Palermo, nu wilden we in de wijk San Telmo slapen. Daar ben ik ook begonnen toen ik in november aan kwam in Argentinie. Het is een leuke wijk en op loopafstand van het centrum en alle bezienswaardigheden. We namen een taxi naar het kruispunt van de straten Peru en Chili. Een supergoede lokatie, want op die hoek zit mijn favoriete steakrestaurant, ´Gran Parilla del Plata´. Hier at ik mijn eerste steak en lekkerder heb ik ze nog steeds niet gehad. Wat bleek boven dit restaurant zit een hostel, ingang om de hoek!
Ze hadden een kamer, maar slechts voor één nacht. We besloten deze te nemen, daarna maar weer verder zoeken... Dat hebben we meteen ook even geregeld. De laatste nachten verblijven we in Hostel Carlos Gardel... herinneren jullie je deze nog? Het is de beroemdste tango-zanger die ooit geleefd heeft. Hij was Argentijn, maar vooral beroemd in Frankrijk. Helaas is hij door een noodlotting vliegtuigongeval om het leven gekomen. (af en toe even een stukje historie, kan nog eens van pas komen bij Triviant ofzo)

We hebben een rondje Plaza de Mayo, Puerto Madero gelopen en zijn begonnen met eerst maar ns even zitten op een bankje bij Plaza de Mayo, precies voor Casa Rosado, de werkplek van de president.
Natuurlijk hebben wij deze eerste avond in BA in mijn favo restaurant gegeten en Bram kon mij toch geen ongelijk geven :-) Lekkere steak man!

Donderdag de 7e was weer zo´n dag dat we net op tijd waren voor het ontbijt en weer was het een ontzettend goed ontbijt, met croissants, verse jus, zelfgebakken cake, fruit... zo tref je ze niet overal! Daarna snel naar onze nieuwe hut. Een superklein kamertje, dat meteen helemaal vol was nadat wij onze tassen hierin hadden laten exploderen ;-)
Ach toch alleen om te slapen...
We wilden een wandeltochtje door de stad doen, zodat Bram ook meteen alle ´must sees´ zou zien. Natuurlijk weer begonnen met een bankje op Plaza de Mayo en.... een hotdag voor Bram! Straks als we weer in Nederland zijn gaan we weer gezond eten heb ik iemand horen zeggen.
Bram zijn knie deed echter een beetje raar deze dag. Bij het minste of geringste ging hij er door(heen), of verdraaide hij hem. Niet heel handig als je een dag wilt gaan wandelen door de stad. Zowieso niet heel handig natuurlijk! Het vele lopen en hiken eist dan toch zijn/haar tol (35?) :-) Kniebandje gekocht en dat hielp toch wel wat.

We pakten de subte (metro) naar plaza San Martin en wandelden zo een filmset in. We hadden ook niet echt in de gaten dat we op de set zelf stonden, van de kant waar wij kwamen waren geen hekken of afzetlinten. Ik verwacht dus wel dat Bram een klein rolletje heeft. Af en toe onderbraken we de wandeling voor een terras met cerveza en in de avond hebben we de tango op Plaza Dorrega in San Telmo aanschouwd, totdat het begon te regenen en iedereen er vandoor ging. Verbaasd bleven wij zitten, best lekker even een buitje ter verkoeling.

Zaterdag hebben we weer andere dingen in de stad bekeken, het is ook zo enorm groot dat je iedere dag wel iets anders kunt doen. We zijn naar Cementerio de la Recoletta geweest, naar de grote ijzeren tulp (floralis Genérica), enkele universiteitsgebouwen. Kortom onze kont er weer afgelopen. Een welverdiend biertje (ze zijn hier gangbaar in 975 ml) op ons terras was verdiend en een mooie afsluiting van deze laatste avond samen in de stad.

Na de laatste nacht met ons twee brak de ochtend aan en was het tijd voor onze laatste dag samen in BA. In de ochtend zijn we heerlijk over de San Telmo markt geslenterd. Het was toen nog niet TE warm en het is de leukste markt in BA vind ik. Daarna zijn we naar het ecologische park bij Puerto Madero gelopen. We wilden daar fietsen huren, maar dat ging niet zonder paspoort en die hadden we nu net niet bij ons :-(
Even later hadden we toch fietsen geregeld en zijn we op de fiets naar Palermo gegaan. Het was een warme dag en iedereen was lekker buiten in het park aan het relaxen. We namen nog maar weer ns een ijsje en ik zag stiekum al wel een beetje op tegen het afscheid. Is nooit leuk natuurlijk he? Maar niet teveel aan denken.

Tegen 19.30 dan maar naar de luchthaven en daar stond me toch een rij zeg! pfjoeh.

Het is zoals het is, de 4 weken waren heerlijk en een luxe denk ik om zo lang vakantie te vieren samen. Ik was denk ik iets voor 23 uur weer in onze kamer, die nu alleen nog mijn kamer was. Een eerste nachtje alleen....
Bijzonder slecht geslapen, maar juist tegen de ochtend viel ik in slaap. Hierdoor miste ik het ontbijt, maar dat was in dit hostel toch al niet veel aan. Toen ik opstond hoefde Bram nog maar een paar uurtjes te vliegen en zou hij weer thuis zijn.
Ik moest wel even een knopje omzetten. Had het ergens ook niet erg gevonden om naar huis te gaan, maar ja, dan wel in hetzelfde vliegtuig als Bram natuurlijk en dat zat er toch al niet in. Genieten van de laatste week dus nog maar.
Ik had al een buskaartje naar Mendoza geboekt en daar zou ik maandagavond heen gaan. Overdag heb ik een poging tot shoppen in Palermo gedaan. Niet echt gelukt en weinig gekocht. Scheelt wel weer gesleep, hahaha. Wel een ring gekocht, supermooi gemaakt door een lokale kunstenaar die er heel raar uitzag. T was een beetje een impulsaankoop want ik ben helemaal niet van de sieraden maar ach... een leuk aandenken. Verder heerlijk rondgestruind in Palermo, de leuke straatjes en goed moe voor de busreis van die nacht.

Ik begon met dat het dinsdag is vandaag. Ik kwam rond 9.30 uur aan in Mendoza na een perfecte busreis. Bij aankomst heb ik meteen maar weer een kaartje terug gekocht bij dezelfde maatschappij. Vrijdagavond ga ik weer terug naar BA. Dan nog twee nachtjes daar en dan zit het er voor mij op.
Nu eerst 4 dagen hier in Mendoza, alhoewel... de eerste zit er bijna op. Ik heb nog weinig tot niets van Mendoza gezien ondanks dat ik hier vanochtend al was. Vandaag heb ik eens vele uurtjes in de site gestopt zodat deze weer een beetje compleet is. Weten jullie ook weer welke verhalen bij welke foto´s horen en andersom.

Het is warm hier dus ik ben wel blij dat ik lekker binnen was. Heb al wel een kwart liter ijs gehaald met de eigenaresse van dit hostel. Dat was weer heerlijk. Ach als ik thuis ben, ga ik wel weer gezond eten ;-)

Ik hou jullie op de hoogte!
Tot snel

Zoen Marleen

  • 11 Januari 2011 - 20:38

    Bianca :

    Poeh.. blij dat er niets op tv was vanavond :-)
    Ik ben weer bij hoor! Nu begrijp ik de foto's ook beter.
    Veel mooie ervaringen rijker!! Jaloers...
    Nog ff en je bent er weer, ook fijn!!
    Tot snel,
    Liefs B

  • 11 Januari 2011 - 21:54

    Esther De Aard:

    Zo, ik heb weer even een heleboel gelezen en gezien en kreeg natuurlijk weer een glimlach op mijn gezicht van de leuke grappige teksten (ook bij d foto's). Tof hoor Leen! Tot gauw,

    kus, Esther

  • 11 Januari 2011 - 22:34

    Manouk:

    Hoi Marleen,

    Ik ben waarschijnlijk een onbekende voor je, maar ik ben de dochter van Lieke. Zij stuurt me jouw reisverhalen door die ik elke keer enthousiast lees. Wat een mooie verhalen! En ook veel herkenning bij de bestemmingen die jullie bezoeken. Het gaat daardoor bij mij weer helemaal leven. Vooral bij BA komen weer vele mooie herinneringen boven.

    Veel plezier nog met je laatste week in het mooie Argentina! En als je Alejandra nog spreekt, geef d'r maar een dikke kus van mij.

    Groetjes,
    Manouk

  • 11 Januari 2011 - 23:29

    Marleen De Graaf:

    @ Es en Bianc: pfff ben blij dat het weer up to date is op de site, wat een werk zeg! kost me bijna een dag. Als het goed is staan de juiste foto´s nu bij de juiste tekst en staat ook onder iedere foto tekst. Fijn dat het ook gewaardeerd wordt ;-)

    @ Manouk: Ik weet zeker wel wie je bent hoor :-) Lieke heeft veel foto´s laten zien en toen ik bij Ale in huis woonde heeft ze ook over jouw verteld. Ik zei natuurlijk ook dat ik via Lieke bij hun adres was terecht gekomen. Heb er maar 2 weken gewoond maar het was erg leuk! Ze is inmiddels getrouwd, maar dat weet je vast al. Er komt nog een feestje in Londen, dus wie weet ;-)
    Vrijdag ga ik voor de laatste keer terug naar BA en ga ook even bij Ale langs, zal haar de groetjes van jou doen en een dikke kus erbij! Jij de groetjes aan je moeder van mij ok?

  • 12 Januari 2011 - 18:57

    Fam De Graaf:

    ja.... wij zijn ook weer bij met alles, uiteraard wederom leuk geschreven met mooie foto's. Een week is zo voorbij, dus geniet, geniet en geniet. Maar het is ook wel weer gezellig en leuk om samen een theetje te drinken. Tot volgende week en oh ja Max kruipt nog niet. Hij doet het allemaal rustig aan. Knuffel van Ber, Es en Max

  • 12 Januari 2011 - 19:24

    Marleen:

    @ ber, es en max --> hij heeft toch ook groot gelijk dat ie lekker rustig aan doet! Nog tijd genoeg en het gaat toch allemaal al zo snel, haha
    Kan ik hem mooi weer ns een dikke knuffel geven als ik dat kopje thee kom doen. Daar wacht ik niet te lang mee hoor! dus tot snel.
    Ik ga nog ff van de hitte genieten, pfffff, warm hier jonge!
    groetjes aan de Drostendijk

    liefs Marleen

  • 12 Januari 2011 - 19:35

    Nadja:

    ha Leen, leuke verhalen weer, en prachtige foto's. Nog een weekje! Geniet er lekker van . Tot snel.
    Hier alles goed (weer) Maarten is best heel ziek geweest afgelopen dagen maar nu een halve dag koortsvrij, dus we hebben goede hoop. Wel heel zielig zo'n ziek mannetje. kus Nadja

  • 12 Januari 2011 - 20:53

    Judith:

    Nou Leen heeft mij ook een dag geduurd voordat ik alle verhalen had gelezen (tussendoor moet Dirk gevoed worden en dat is ook al bijna een dagtaak), maar ben blij dat ik weer helemaal uptodate ben. Geniet nog lekker deze laatste week. Liefs en tot snel.

  • 13 Januari 2011 - 17:59

    Hermien En Dick De G:

    Fiujn dat je gauw weer thuis bent en wij komen je halen pa en ik kijk er iedere dag naar uit hoe leuk jou vakantie ook is, ik ga zaterdag nog even naar Deventer, hoog water daar hier iedere dag regen en bij jou daar iedere dag zon, geniet nog en alvast tot dinsdag Marleen,groetjes en een dikke kus van ons dag lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 144283

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: