Een heerlijk weekendje onder de mooie luchten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Een heerlijk weekendje onder de mooie luchten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Een heerlijk weekendje onder de mooie luchten

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Het is weer maandag!

Hoy es el lunes y estoy de la escuela a la manaña. Yo no estoy contenta, porque no hablo Espagnol muy bien....

Pfff, ja beste mensen ik moet echt aan de studie, want in de klas gaat het allemaal wel goed, maar daarbuiten ben ik echt een beginneling wat t spaans betreft. De ene blackout wordt door de andere blackout opgevolgd als ik een gesprek met iemand in het spaans heb, sjonge zeg! Of zou het ook komen omdat ik nog maar 5 dagen spaanse les heb gehad? ;-(

Laten we het daar verder niet over hebben, ik heb mijn huiswerk voor morgen al gemaakt dus dat sluiten we nu even af...

Afgelopen weekend :-) ..........

Het was weer heerlijk in Buenos Aires. Er waren vooral ook veel mooie luchten, maar ja de stad heet ook niet voor niets zo. Dat zal niet zomaar uit de lucht zijn gevallen ;-)

Vrijdagavond na zo´n weekje Spaanse les en daarna veel door de stad te wandelen iedere middag, was ik toch best een beetje moe. Toch afgesproken om met klasgenoten uit eten te gaan in San Telmo. Samen met Helene (Zuid Afrika), Andrea (Duitsland), Andrea (Zwitserland), Amy (Engeland) en een ander jong nederlands meisje van wie ik de naam niet weet, ben ik voor een heerlijke steak gegaan. Daarna zelfs nog even de kroeg in, maar de verkeerde en ik vond er geen bal aan (ja, ja ook dat bestaat nog ;-) )
De volgende ochtend zou ik om 9.30 uur opgepikt worden voor het Marriot hotel door "bike it" ik zou een dagje gaan fietsen in Tigre, wat net ten noorden van BA ligt. Ik schrijf zou, want het feest ging niet door! Samen met Helene heb ik toch wel een uur staan wachten maar mooi dat we niet opgehaald werden :-( Achteraf bleek dat we niet op de juiste plek stonden... dat gebeurt nog wel eens vaker dat de communicatie in t engels niet zo goed is met die Argentijnse gasten. Waarschijnlijk ga ik binnenkort wel in de herhaling voor dit fietstripje. Tja wat doe je dan... ik ben maar ns gaan lopen. Richting Recoleta dit keer... de sjieke buurt, waar ook alle ambassades zitten en de rijkelui wonen of anders begraven liggen. Ik ben namelijk ook naar de Recoleta cemetery geweest. Als je iets bent geweest of iemand hebt voorgesteld tijdens je leven in Buenos Aires, je een heel rijke familie hebt, president of schrijver of hoog in het leger bent geweest (of als je Eva Peron heet) lig je hier begraven. De meesten liggen niet onder de grond, maar erboven in prachtige tombes. Geweldige lokatie om foto´s te maken, maar ook om te verdwalen...
Buiten de poorten van deze begraafplaats, wat een stadje an zich is, was een leuke kunstmarkt en om het nog moeilijker te maken om de hand op de knip te houden zit er ook een hele winkelpromenade met allemaal designwinkeltjes, pfff.
Lastig hoor!

Na een snelle lunch met empanadas (een argentijnse specialiteit) snel naar het Plaza San Martin gelopen, want ik ging namelijk toch wel fietsen deze dag. In de middag ben ik samen met een gids, een Australier en een Amerikaan door het noordelijke deel van de stad gefietst en dat was me toch leuk. Dat ga ik zeker meer doen! Al zijn er niet overal fietspaden en je dus wel wat lef moet hebben in het verkeer is het de meest leuke manier om te stad te verkennen vind ik. (helemaal enthousiast, ik wilde dat ik hier een fiets had za´k je zeggen!)

De zondag heb ik wederom gewandeld, ik wilde niet teveel wandelen want ik was zaterdagavond echt bekaf! Maar goed, als je eenmaal aan de gang bent.... Juist dan is er geen houden meer aan.
Dit keer langs het prachtige paleis van justitie gelopen, het Theatro Colon dat voordat het Sydney Operahouse er was, het grootste theater van het zuidelijk halfrond was, de boekenwinkel "El Ateneo" die gevestigd is in een oud theater, nog ff geshopt in de buurt van Florida, de grote winkelstraat, en jawel een jeansshortje gekocht (Moest ook wel want ik heb maar 1 korte broek wat met deze temperaturen ECHT te weinig is) En tot slot nog wéér naar de kunstmarkt in San Telmo. Ik was al bekaf toen ik daar aan kwam. Want toch weer de halve stad door gesjokt en ben terug dus maar met de metro gegaan. Af en toe skip ik een stukje wandelen ;-)

Wat ik niet achterwege mag laten is dat de ijsjes hier heerlijk zijn! Dan koop ik zo´n grote bak, waar je makkelijk met z´n tweeen van kan eten. Die bak kost ongeveer 3 euro en dat is lekker! pfff doe mij elke dag zo´n bak (zie foto) Kan ik makkelijk in mn eentje op als een soort van lunchvervanger.

Wat ik ook niet achterwege wil laten is dat mijn vriendinnetje Judith zondagavond is bevallen van een zoon; Dirk! Als dat geen leuke naam is, weet ik het ook niet meer :-)
Juudje heel hartelijk gefeliciteerd en Ed natuurlijk ook. Ik kom Dirk volgend jaar bekijken (dat klinkt nog ver weg, maar is al in januari)

Tot snel weer, ik ga nu aan de slag met de foto´s van prachtig Buenos Aires.

¡Chau!

  • 30 November 2010 - 12:48

    Carla Dee:

    Marleen, meid geniet lekker van alles maar vooral van het warme weer. Het is hier winter!!!!!! Morgen wordt het op de dag minus 6 graden met een gevoelstemperatuur geloof ik van min 18. Smeer jij je maar lekker in met zonnebrand dan nemen wij wel iets van Kruidvat uierzalf tegen de kou. Leuk om steeds je berichten te lezen en nog leuker om nu ook je foto's te zien. Veel plezier nog en voorzichtig he!!!!!!!

  • 30 November 2010 - 17:42

    Mlies:

    Lieve mleen,

    Fantastische ervaringen weer. Mooie foto's..Ongelofelijk om je zo in zomeroutfit te aanschouwen..strange..
    Wij bouwen alweer sneeuwpoppen(het lijkt nog zo kort geleden...) en gaan op de slee naar school:-)
    Ook leuk hoor als je je goed inpakt:-)
    Doe maar toch maar liever de zon...:-)

    By the way; lekkere happies daar op die Bicycle ;-)

    Enjoy,
    KUS

  • 30 November 2010 - 22:29

    Arbo:

    Buen provecho

  • 01 December 2010 - 10:46

    Lieke:

    !Ola Marleen!,

    Wat super dat je logeert bij Alejandra en Nico! Zo leuk om het huis weer te zien en je hebt ook nog dezelfde kamer als Manouk! Doe ze heel veel lieve groetjes! Is Alejandra druk met de voorbereiding van de trouwerij? Ook leuk dat je bij Expanish bent beland: heb je net zo'n knappe argentijn als leraar? Dan wordt het helemaal genieten! En dan al die ons vertrouwde plekjes in en buiten BA via je foto's te zien.....daar worden we helemaal warm van! (Mag ook wel met deze kou....) . We blijven je volgen!

    !Ciao!

    Lieke en Manouk

  • 01 December 2010 - 12:56

    Heleanne:

    Hola kwapa!

    Wij zijn er! Zin om een date te plannen? Wij zitten op mexico 1410 in hostel sabatico. Letterlijk om de hoek bij jou kwam ik net achter alleen dan nog wel ff doorlopen op de mexico ;)

    Zin om morgen avond samen te eten? Of wanneer het jou uit komt. Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar al je tips als buenos ervarings deskundige ;) Heb hier wel internet maar mijn mobiel doet het niet. Had je mijn hotmail nog (heleannerusthoven@hotmail.com).

    Hope to see you soon!

    Kus Heleanne

  • 01 December 2010 - 13:54

    Esther De W:

    Hallo Leen,

    Het blijft een standaard opmerking maar je foto's en verslag zijn weer helemaal top. Lijkt me heerlijk die temperatuur. Hier is het echt koud. Hopelijk valt er morgen weer een pak sneeuw, blijft het liggen en hebben we een weekend sneeuwpret. En warme chocolademelk, slagroom en pepernoten, want het is bijna Sinterklaas natuurlijk.

    Groet,

    Esther

  • 01 December 2010 - 19:37

    Hermien E Graaf:

    Marleen wat geweldig die mooie foto

  • 02 December 2010 - 21:34

    Ellen:

    Hola chica,

    que cosas muy interessantes haces alla! Y la comida me parece muy bueno tambien... Mucho helado y mucho carne, que bien!!

    Genoeg Spaans voor vandaag, lijkt ook helemaal nergens naar. Maar die verhalen van jou klinken wel erg fijn! Helemaal als je hier naar buiten kijkt (laat staan loopt...). Geniet er van en vrees maar niet; je loopt totaal geen achterstanden op op de tennisbaan, want het enige wat we hier slaan is sneeuwballen!

    Ik rol de matte op/ pak de paling in, tjuus!!

    Ellen

  • 03 December 2010 - 11:26

    Nadja:

    hee meis,

    Fantastisch om weer je verhaal te lezen, heerlijk op t fietsje... Mooie stad zo om te zien. Peter vond het daar ook erg mooi.

    Geniet lekker... je bent al 3 weken weg joh, foei wat gaat de tijd snel. Nog een weekkie...
    xx Nadja

    ook van Maarten natuurlijk, die kraait er nu over, met een hoog meidenstemmetje, hij vindt zichzelf erg grappig...

  • 03 December 2010 - 22:03

    Hermien De Graaf:

    Wat enig die helm op de fiets, ik ging nog even de foto,s van je bekijken en zag ook dat lekkere ijsje , en die mooie tulp van metaal, veel reisplezier kusjesxxxxxxx

  • 08 December 2010 - 13:24

    Judith:

    Lieve Leen, Beetje late reactie maar heb nu eindelijk even tijd je verhaaltje te lezen. Terwijl Dirk heerlijk op mijn schoot zijn roes ligt uit te slapen van de enorme hoeveelheid borstvoeding die hij net naar binnen heeft gewerkt, reis ik lekker even met je mee. Wat een mooie foto's heb je er ook bij! Volgens mij nog maar een paar dagen voordat je bezoek krijgt ;-) Genier er lekker van met z'n tweeen. Wij genieten hier (met wat 'kleine' wallen onder onze ogen) ook. Tot in januari. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 144139

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: