Terug in Buenos Aires, back 2 school!!! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Terug in Buenos Aires, back 2 school!!! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Terug in Buenos Aires, back 2 school!!!

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 November 2010 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Daar ben ik weer. Vanmiddag ben ik geinstalleerd in mn nieuwe huisje voor de komende twee weken. Dit is in Buenos Aires en kan sommigen van jullie (zeer enkelen) bekend voorkomen. Ik logeer namelijk bij Alexandra en haar zoon Nico aan de Saaverda 551.

Maar... laat ik bij het begin beginnen, da´s wel zo handig! Van het tochtje met de bus op maandag (de 15e) is niets gekomen. Toen Michael, de zwitser en de duitser van wie ik de naam nu wel weet (Bjorn) eindelijk klaar waren met joggen en douchen, liepen we de stad in, maar aangekomen bij het opstappunt voor de bus bleek dat we pas om 17.30 uur mee konden. Het zat helemaal vol. Het was net 15.00 uur dus daar gingen wij niet op wachten. Onze prioriteiten herzien en de nieuwe nummero uno was: Argentijnse steak. Dus we gingen op zoek naar een leuk tentje en ach, waarom niet bij Puerto Madero. Dat is langs de haven, waar je lekker langs het water kunt lopen, het is wat chique maar staat bol van de leuke eettentjes. Ik moest en zou met een bijzondere brug op de foto en ik kan vertellen: Het is gelukt ;-)
De argentijnse steak lukte helaas niet, het is een broodje kip geworden. Bjorn is nogal van de tango, dat doet ie in Duitsland ook en vanavond had hij een les. Het leek ons wel leuk om mee te gaan, ff kijken... Ik had gewoon slippers aan, maar de boys hebben mij toch over gehaald om het zelf te proberen. Hartstikke leuk en Michu (Dat is Michael op z´n ´Berns´) en ik waren natuurtalenten mag gezegd worden. Ik danste ook nog ff met de leraar en echt we zwierden over de (wat kleine) dansvloer. Ik ben niet meteen tango-maniac, maar sluit ook niet uit dat ik het nogmaals ga proberen. Hiervan houd ik jullie uiteraard op de hoogte.

Ook op dinsdag was ik weer vroeg op, ik schijn nogal een early-bird te zijn, vooral als ik op vakantie ben en er helemaal niet uit hoef! Bij het ontbijt met jan en alleman gekletst. Dat gaat toch altijd makkelijk in zo´n hostel. Er waren ook diverse meiden uit Nederland dus met hen wat verhalen uitgewisseld. We kregen ook een nieuwe roommate: Tina, een leuke meid uit Zwitserland. Wederom ben ik alleen de stad in gehobbeld. Ik had immers een missie: De Spaanse les regelen. Nu een andere school bezocht en daar had ik toch meteen wel een goed gevoel bij, hij heet Expanish en ik had het adres al van een collega gekregen (thanks Lieke) Meteen maar spijkers met koppen geslagen dus ook mijn verblijf voor de komende 2 weken geregeld. Ook bij een adres dat ik van diezelfde Lieke had gekregen ;-) Thanks again en Alexandra en Nico zeggen: hallo, lieve groetjes!

Hier zit ik nu dus, maar tussen zaterdag en dinsdag zit nog een gat, wat opgevuld is met mijn eerste tripje :-)
Dinsdagavond is het overigens weer niet gelukt om argentijnse steak te eten.. samen met Tina (die Zwitserse) ben ik San Telmo ingelopen. We hebben eerst nog even voetbal gekeken, Boca Juniors tegen Riverplate. Maar er was geen bal aan, wel erg fysiek trouwens dat argentijnse voetbal, iedereen en de bal vliegen door de lucht, gaat er bij ons meestal iets rustiger aan toe. Met Tina ben ik bij een of ander restaurantje geweest, waar we een 5-gangen maaltijd kregen, ach ja je bent backpacker of flashpacker natuurlijk he? ;-)
We aten van alles, een soort van krokodil (Yacaré), wildzwijn en een soort van konijn wat enkel in Argentinie voorkomt (Vizchacha). Van alles dus behalve steak. Weer niet!
Ondertussen hebben Michu en ik wel Tina overgehaald om met ons naar Iguazu falls te gaan. Woensdag was het vertrek, om 15.30 uur. Voor die tijd een koffietje gedaan in San Telmo en.... jawel voor de lunch een Argentijnse steak! jiehoeeee, de eerste is binnen! En meteen de allerlekkerste die ik hier zal eten waarschijnlijk. Potverdikkie zeg, wat een lekker stukkie vlees was dat, zo heb je ze niet vaak. Maar... ik weet waar t was en ga zeker nog eens terug. We moesten wel haasten om de bus nog te halen maar toen ik eenmaal zat, kon ik ontspannen. Deze bus was prima voor een tochtje van 17,5 uur. De stoelen superzacht en wel een meter breed, hij kon lekker ver naar achter, we kregen 3 maaltijden, wijn (wel baggerwijn) champagne en whisky als je wilde. Prima vol te houden dus. Echt royal class zoals wij dat kennen is er niets bij!
Het enige wat jammer was, was de Amerikaan naast me, wat een piemel zeg! Een echte Amerikaan. Hij had voor 300 dollar aan malariatabletten ingeslagen en mocht, nu hij hier eenmaal mee gestart was geen melk en kaas en weet ik wat nog meer allemaal niet eten. Wel brood, veel brood, dus hij stopte alles wat Michu en ik niet opaten graag in zijn tas... Malariatabletten zijn hier overigens niet nodig, maar zijn arts had hem geadviseerd al voor aankomst in Buenos Aires te starten met slikken. Ik weet wel waarom, die arts is natuurlijk bang dat hij hem aan zou klagen ;-) De volgende ochtend vertelde hij geen rare dromen gehad te hebben, terwijl de arts hem die ook had beloofd. Ik zei nog: zie je nu wel, het kan, maar hoeft niet te gebeuren. Zo werkt dat nu eenmaal met mogelijke bijwerkingen, maar ja. Het was tegen Amerikaanse dovemansoren. ;-)


Eenmaal aangekomen moest het mooiste natuurlijk nog komen. Dit mooiste was ons hostel duidelijk niet! Echt een ouwe zooi. Wel heel centraal gelegen op 150 meter van het busstation, maar het was vies en oud en alles was stuk. De mensen die er werkten waren wel heel vriendelijk, dus dat hielp een beetje. Het was maar voor één nachtje en ik deelde de smart met Michu en Tina. Na het inchecken en een douche meteen met de bus naar het nationale park aan de Argentijnse zijde. De watervallen van Iguazu zijn indrukwekkend ! We hebben heerlijk de hele middag een beetje gewandeld en vooral heel veel foto´s gemaakt. We kwamen Bjorn ook nog tegen dus ´the fantastic four´ hadden het leuk. In de avond hebben we lekker gegeten (weer steak met ook argentijnse wijn dit keer, maar echt niet zo lekker als mijn allereerste ;-) ) Tijdens het eten viel ik al bijna in slaap, maar ik moest volhouden want we zouden ook nog gaan stappen, pffff. En dan ben ik echt niet de oudste, Michu is 36 en Tina is ook 35 net als ik. Maar.... eenmaal op de dansvloer, was ik weer helemaal het mannetje natuurlijk en wist ik het nog even te rekken.

Vrijdagochend hebben we heerlijk rustig aan gedaan en toen met de bus naar Brazilie om ook de waterval vanaf die kant te bekijken. Weer een heel avontuur. Tina en Michu spreken echt best goed Spaans, maar Portugees is toch weer een ander verhaal. En we moesten overstappen van bus, kwamen overal terecht, maar niet in het nationaal park. Gelukkig had ik nog Braziliaans geld van een eerder tripje aan Brazilie dus we konden de bus daar prima betalen. Na anderhalf uur kwamen we dan toch op de plek van bestemming. Hier in Brazilie was alles toch veel beter geregeld, veel commercieler en veel meer zoals de pretparken bij ons. Typisch om te ervaren. We waren ruim op tijd terug om onze bus terug naar BA te halen en daar gingen we weer.
Vandaag kwamen we rond 13.00 uur aan in BA. Michu en Tina gingen terug naar San Telmo, naar de Art Factory en ik ging naar mijn homestay.
Bepakt met een rugzak achterop en voorop moest ik nog ff uitzoeken welke metro ik moest nemen, waar over en vooral ook uit te stappen. Het kwam allemaal goed en ik kwam aan op Saaverda 551 (klinkt t bekend Lieke?) Hier verblijf ik de komende twee weken. Het adres had ik via Lieke een collega van de Alliantie waar ik tot voor kort aan het werk was. Het huis is prima, leuk zelfs en ik heb mijn eigen kamertje. Alexandra en Nico zijn erg aardig, maar hun Engels is niet heel goed en mijn Spaans is bagger. Daar moet dus aan gewerkt worden.

Omdat het maandag een nationale feestdag is, begin ik op dinsdag met school. Om toch de 20 uur in de week te halen beginnen we niet om 9 maar om 8 uur in de ochtend... ach ja, t is ten slotte vakantie :)
Eerst maar ns twee weken zien en daarna weer kijken wat de plannen brengen.

Na t weekend, back to school dus!
Ik hou jullie op de hoogte

Marleen
(erg leuk ook om de reakties te lezen hoor!)

  • 20 November 2010 - 20:49

    Marleen De Graaf:

    oh ja, shit... ben t kabeltje voor mn camera vergeten, dus het lukt nog ff niet om foto´s te plaatsen :-( Heb er al wel veel, maar ik ga er iets op verzinnen!

  • 21 November 2010 - 13:28

    Nadja:

    Hee studentje,

    leuk om weer te lezen. Geniet en succes met de studie...

    x

  • 21 November 2010 - 17:23

    Dusty:

    Lieve Marleen.
    Leuk hoor om alles te lezen! Lijkt me geweldig wat je allemaal meemaakt...en de mensen die je ontmoet.
    Geniet ervan.

    X Dusty

  • 21 November 2010 - 21:38

    Bianca:

    Hi Leen!
    Fijn om weer even wat te horen, was alweer benieuwd ;-) Wacht met smart op de foto's!
    Vanmiddag op mijn vaders verjaardag dacht Nora, ik ga maar eens helemaal alleen los lopen!!!! Echt zo mooi :-) Dat wilde ik natuurlijk even delen!
    Veel succes in de schoolbanken!!
    Liefs trotse ouders

  • 22 November 2010 - 13:33

    Hermien De Graaf:

    Wat een mooi verhaal weer fijn hoor dat je zo naar je zin hebt Marleen ga maar lekker je spaanse taal leren,dan kun je de Brazilianen tenminste goed verstaan en geniet maar fijn ! groetjes pa en ma dag fijne meid van me! doei!

  • 22 November 2010 - 18:10

    Yvette:

    Hey Marleen,

    Wat een avontuur beleef je daar weer zeg, helemaal top! Leuk om je verhalen zo te lezen. Geniet ervan en succes met de studie!

    Liefs Yvette

  • 23 November 2010 - 20:08

    Peter De Jong (NLP):

    Erg mooi om te lezen over je avonturen. Geniet ervan Marleen!

  • 24 November 2010 - 12:45

    Sylvia:

    Jaaaa foto's.. Ik wacht ik wacht.. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden..

    Wilde je nog zo graag een fijne tijd toe wensen. Maar voordat ik het wist was je al gevlogen. Enfin... Het eerste reisverhaal staat er op... Net even lekker voor gaan zitten. Klinkt ok. Allemaal. En op Spaanse les. Goed plan!!

    Volgende keer reisverslag in 't Spaans ;-)..

    Have fun!! Vele liefs Syl..

  • 27 November 2010 - 16:18

    Esther B.:

    Wat een mooie foto's! Leuk dat je er met het weekendje weg van dames weer bij bent! Morgen V&L uit...

  • 29 November 2010 - 18:36

    Sanne:

    Hey Marleen!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! En je bent ook al bij de watervallen geweest, mooi he! En coaty's gezien, die zijn zo schattig! Maar... kunnen wel hard bijten.
    Quero ir tambien!! Porque hay mucho sol en Argentina y aqui tenemos mucho nieve, que es muy frio, no me gusta!
    Hasta luego.
    Saludos! Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 144237

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: