aankomst in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu aankomst in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

aankomst in Argentinie

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Jawel hoor, het is gelukt ik ben in Argentinie! :-)

De vlucht was lang, maar goed. Omdat ik afscheid moest nemen en flink moest genieten en bijpraten met mn lief voor ik vertrok, had ik de nacht daarvoor ook al niet zo goed geslapen, in het vliegtuig heb ik dit gefaseerd ingehaald. Tijdens "de gelukkig huisvrouw" ben ik in slaap gevallen. Maar dat maakte in dit vliegtuig van KLM niet uit want ik kon zo ff terugspoelen en de film alsnog afkijken. Daarna gebeurde mij hetzelfde bij "Valentines Day" hup weer terugspoelen en afkijken. Bij "komt een vrouw bij de dokter" lukt het me om wakker te blijven. Ik had meteen een heerlijk momentje voor mezelf, want heb de tranen rijkelijk laten lopen. Dat gebeurde mij tijdens het lezen van het boek een aantal jaren geleden ook al!

Naast mij in het vliegtuig zat Hugo een vriendelijke Braziliaan die in Ierland Engels studeert. Hij ging terug naar Brazilie omdat zijn broer gaat trouwen. We hebben zijn Engels nog een beetje geoefend in het vliegtuig. Naast hem (hij zat in het midden en ik aan het raam, dus aan het gangpad) zat een Braziliaanse dame. Een behoorlijke hittepetit die Hugo voor alles lastig viel en gebruikte. Ze ging ook gewoon tegen hem aanslapen waardoor hij zich niet meer kon bewegen, pakte zelf haar drankjes wel van de tray van de stewardess en gebruikte het planchetje van Hugo om haar spulletjes op te zetten. Hugo vond het overigens niet erg, zo gaat dat nu eenmaal bij Brazilianen??? oke?

In Sao Paulo had ik vertraging, we vertrokken ruim een uur later dan gepland. Ik heb maar niet de moeite genomen om te vragen waarom, het vliegtuig stond er namelijk wel. De aankomst in Buenos Aires verliep goed. Ik heb deze laatste twee/drie uurtjes in de lucht heerlijk geslapen. Bij aankomst stond er keurig iemand met een bordje: Marleen de Graaf op mij te wachten. Deze heer zette me af bij mijn hostel en daar ben ik nu.

Toen ik vannacht aankwam, waren mijn nieuwe roomies: Michael uit Zwitserland en Jason uit Engeland nog op. Ik ben meteen met ze in gesprek geraakt en was vanochtend ook weer als eerste op. (Hoe heb ik dat toch altijd) Even een ontbijtje genuttigd en daarna een wandelingetje door de stad. Met een plattegrondje red ik mij prima, maar soms mis ik een afslag en loop ik een extra blokje om. Ik merk wel dat een beetje Spaans in the pocket fijn zou zijn. Dus meteen aan gewerkt, ik ben op zoek gegaan naar scholen voor Spaanse les. Ik kon vanmiddag al beginnen.... hmmm. Leek me iets teveel van het goede. Het zonnetje breekt namelijk net door en even in de relax-mode raken lijkt me ook een prima plan! Volgende week maandag beginnen zou namelijk ook best kunnen toch?
Michael (de zwitser) gaat woensdag naar de Iquazu Falls op de grens met Brazilie en vroeg of ik zin had om mee te gaan... deze optie overweeg ik momenteel.

Zo meteen ga ik samen met hem en een duitser van wie ik de naam nog niet weet even de toerist uithangen en laten we ons door een open-air bus rondrijden door de stad. Compleet met koptelefoon voorzien van gids op onze snufferds ;-)

Het wandelingetje door de stad beviel goed, het is lekker weer, rugzakkie op en rondkijken en genieten van het Argentijnse leven. De eerste foto's zijn ook gemaakt, maar via deze pc's hier kan ik ze niet plaatsen. Dat komt dus later...

Hasta la vista, babies!

ik spreek jullie snel
ciao Marleen

  • 15 November 2010 - 16:33

    Carin:

    wat leuk om je verhaal te lezen! kreeg een melding in mijn mail en was toch wel errug nieuwsgierig!
    ben benieuwd naar wat er verder komen gaat!
    groetjes Carin!

    (je weet t vast nog, maar anders bij deze.. kennen elkaar van australie :) )

  • 15 November 2010 - 19:52

    Hermien De Graaf:

    Fijn dat je over bent Marleen dit is dus Argentie"'en je hebt al mensen ontmoet fijn hoor! geniet maar goed, wij wachten dus op de mooie foto"s die nog komen, fijne reis groetjes pa en ma kusjes!

  • 15 November 2010 - 20:10

    Marlies!!:

    Jemig leen! je bent al helemaal gesetteld, zo te horen. En ook al nieuwe vrienden, wouw. Typisch jij! Leuk weer te lezen. Enjoy!
    KUS van ons!!

  • 15 November 2010 - 20:17

    Bianca:

    Hi Leen!
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, was al benieuwd!! En het klinkt gelijk weer als vanouds tijdens al je reizen, alweer volop mensen ontmoet en go with the flow, heerlijk!! Geniet er maar goed van, gaat de tijd ook snel ;-)
    Verjaardag van Nora was super geslaagd, ze was helemaal onder de indruk van alles en heel erg verwend..
    Veel plezier, liefs B & kusje van Nora

  • 15 November 2010 - 20:35

    Esther:

    Hola Marleen,

    Jammer van de vertraging, maar het klinkt allemaal weer veelbelovend. Ik ga je berichtjes zeker weer volgen!


  • 15 November 2010 - 21:03

    Judith H:

    Ben het helemaal met Bianc eens. Klinkt weer erg vertrouwd. Ben benieuwd hoe snel je het spaans onder de knie hebt. Ga je ook nog een Tango workshop doen? Natuurlijk erg sensuele dans die je in BA moet hebben gedaan.
    Hier gaat het goed met het broeden. Verloskundige dacht dat het misschien wel iets eerder zou kunnen komen. Hou je op de hoogte. Liefs

  • 16 November 2010 - 03:29

    Marlena Zelf!!:

    Hey, wat leuk om zo snel al reakties te lezen. Voelt ook weer als vanouds, haha

    Ik heb al wat dingetjes geregeld. Woensdag ga ik samen met Michael, de Zwitser richting de grens met Brazilie om de Iquazu falls te bekijken. Daar kom ik zaterdagochtend weer van terug, pfff ik geloof iets van 20 uur in de bus ofzo.... kijken hoe dat ook weer is.

    En Juud... vanavond een eerste lesje Argentijnse Tango gedaan. Ik was met the boys op stap en we hebben de gok maar ns genomen. Was best geinig, maar ik geloof niet dat ik verslaafd raak hoor.

    @ Bianca: leuk om te horen dat Nora dr feestje ZO leuk was en heerlijk dat ze zo verwend is toch?

    @ Juudje: p'cies, mij wel op de hoogte houden hoor, erg spannend die laatste broedperiode ;-)

    @ Carin: Zeker weet ik nog wie jij bent, je bent ook nog steeds een facebook-friend van mij. Is alweer lang geleden he? the red centre, Bianc was er ook bij, leuk wat van je te horen.

  • 16 November 2010 - 08:09

    Sylvi:

    Hola Marleen!
    Heerlijk dat je in BA bent. Wat een feest, wat een feest. Ga je verhalen volgen! Volgende keer in het spaans dus? ;-)
    Ciao, buen viaje!

  • 16 November 2010 - 10:15

    Nadja:

    ha die lieve Leen,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en zo te lezen zit je er al gelijk weer helemaal in. Goed hoor. Geniet er lekker van en ik zet je site als vanouds weer in mn favorieten....

    dikke kus Nadja en natuurlijk ook van Peter en Maarten

  • 16 November 2010 - 11:52

    Nr 299:

    Alsof je niet weggeweest bent...of liever gezegd, thuisgeweest bent.... :o))
    Leuk om het allemaal weer te lezen! En dat Spaans komt wel goed, is bij mij ruim 20 jr geleden en ik ken de belangrijskte woordjes nog steeds: cerveza, la cuenta, gracias, sol. Haha.

  • 17 November 2010 - 09:45

    Carla Keutel Dee:

    Hoi Marleen
    Fijn dat je veilig bent aangekomen in dat grote land. Ik weet zeker dat je het ontzettend naar de zin zult hebben daar. Ik heb nog wel aan je gedacht zondag maar ik wist niet precies hoe laat je vertrok.
    Hier is alles OK, gisteravond najaarsoverleg gehad met alle bewonerscommissies.
    Nou meid ik zal me heus zo af en toe nog wel weer even melden. Doe voorzichtig he!!!!!!!!!!

  • 17 November 2010 - 20:08

    Grietje:

    Hola chica, heb je eerst argentijnse centjes al opgemaakt aan een lekker ijsje. Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het hostel bevalt. Zo te lezen vermaak je je al goed en gaat het met je spaans wel goed komen.

    Geniet van de Falls en maak mooie foto's, ik heb er veel van met regen :( Ik ben benieuwd of de busreis je goed bevalt, in ieder geval altijd de duurste klasse nemen. Lekker champagne nemen en dan tukken.
    Groetjes en blijf veel stukjes schrijven.

  • 18 November 2010 - 11:17

    Arbo:

    BA... Maradona werd gek van al die dwaze moeders en smeekte Evita Perón om met hem de tango te dansen...BA

  • 18 November 2010 - 19:07

    Margreet Van Der Voe:

    Hoi Marleen,

    Leuk verslagje heb je al gemaakt!!
    Helemaal Marleen!! Snel contacten maken en je op je gemak voelen en lekker genieten!!
    Hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat maar daar twijfel ik niet aan!!
    Je liefde wordt wel gelijk op de proef gesteld maar dat is eigenlijk ook wel weer spannend :)
    Ben benieuwd naar de eerste foto's. Groetjes van al je oud collega's

    Margreet

  • 18 November 2010 - 20:25

    Esther:

    Hé schone zus,
    ja ja eindelijk ff de tijd om iets op je site te zetten. Lees dat je alweer diverse contacten hebt, gezellig hoor. Een zwitser, altijd handig voor een wintersportadresje...... Maar geniet eerst maar van het land en het mooie weer.
    Kus van Ber, Max en Es

  • 19 November 2010 - 08:16

    Petra Grijpma:

    Hee Marleen!

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Je vermaakt je duidelijk goed. Ik krijg er zelf helemaal de reiskriebels van. Ga lekker door met genieten en straks zelfs met je mannie. Ik blijf je volgen.

    Take care, liefs Petra

  • 19 November 2010 - 10:07

    Hester:

    Heee Marleen!!!

    Ik ben jaloers!!!!!!! Heel veel plezier, neem de tijd en doe lekker waar je zin in hebt! Verder weinig nieuws of roddels uit Amersfoort:)

    LIefs
    Hester

  • 21 November 2010 - 15:49

    Tante Aartje:

    Hooi Marleen hier met tante aartje ik begrepen dat je goed bent aangekomen in argentinië,ik wens je veel plezier en een hele leuke tijd daar.
    Doe het rustig aan en pas goed op jezelf.
    Groetjes tante Aartje en ome driekus

  • 25 November 2010 - 10:51

    Marry Kleiboer.:

    Hallo Marleen,
    We kennen elkaar niet, maar via jouw moeder,een beetje, zij vroeg, of ik het weer leuk vondt jouw te volgen, in Argentinie (sorry, ik weet niet, hoe ik die 2 puntjes, op de e krijg), maar dat mag de pret niet drukken.Natuurlijk,zei ik,je bent mijn vriendin, ik leef altijd mee,met iedereen, dus nu ook.
    Het is een erg leuk verslag geworden,alsof je het zelf meemaakt. Succes met het vinden, v/d. lekkere steaks!!!
    Ik wil je vanuit Nederland, een hèle fijne, waardevolle tijd toewensen, met vèèl plezier!!! Ik blijf je volgen.
    PS. Pas goed op jezelf.En de groetjes v/d. fam.Kleiboer. Doeg Marry......

  • 26 December 2010 - 13:12

    Marcel:

    Hey Marleen ,
    Fijne feestdagen en een goede jaarwisseling
    Groetjes Marcel en Fam uut twello

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 144238

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: