van Taiwan naar Hongkong naar.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu van Taiwan naar Hongkong naar.... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

van Taiwan naar Hongkong naar....

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Juli 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Nihao!!

Even heel snel een kort bericht vanuit Hongkong, want de tijd dringt (heb nog maar 2 maanden) en ik moet nu echt even een hapje gaan eten.

Het stikt hier in deze stad niet van de internetcafees, wat mij op zich natuurlijk weer verwondert, dus ik tiep een kort stukkie om jullie op de hoogte te brengen van de laatste planning!
Waarom het mij trouwens verwondert van t gebrek aan internetcafe's??? in Australie zitten alle internetcafe's vol met aziaten die de hele dag computerspelletjes tegen elkaar spelen. Hele hordes aziaten in die internetcafe's. Waarom doen ze dat hier dan niet vraag je, je af. we zijn per slot van rekening toch in Azie??

Goed het is nu dus donderdagavond rond half 9 hier en morgen verlaat ik Hongkong. Ik vlieg niet naar Thailand zoals eerst gepland was, maar ik stap op de trein naar
PEKING!
Tja, ik ben nu toch in de buurt dacht ik en dus ga ik samen met Anke 24 uur in de trein zitten. Wat t allerleukste bijna is, is dat Peter en Nadja ons opwachten op t treinstation van Beijing (peking). Hoe gezellig is dat? We gaan natuurlijk samen de grote Chinese muur bewandelen (het gister fantastisch mooie Teva-achtige Jesus-nikes gekocht) en op zoek naar de verboden stad. Heb er helemaal zin in.
In China spreken de mensen net zo slecht Engels als in Taiwan, dus dat wordt vast weer een avontuur op zich.

Natuurlijk wil ik jullie ook nog van alles vertellen over mijn belevenissen de afgelopen dagen in Hongkong, het shopwalhalla voor degene die geen last heeft van overbagage of nog 2 maanden met een rugzak moet lopen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Anke wacht op me, we gaan nog even met stokkies eten en onze Chinese vocabulaire uitbreiden.

Wat tot ziens of daag in t Chinees is, ben ik alweer vergeten, dus dat ga ik ook nog een keertje navragen.

De foto's van t prachtige en tegenstrijdige hongkong komen dan ook snel op mn site te staan. (de tegenstelling: De stad is enorm, met alleen maar hoge gebouwen, veel lampen zodat t in de nacht nog overdag lijkt, veel aziaten maar meer westerlingen dan in Taiwan en aan de andere kant, als je de stad met bijna 7 miljoen inwoners verlaat; serene rust en ontzettend groene mooie bergen!

Wat erg grappig was, of grappig? laat ik t anders noemen, is de aankomst hier op de luchthaven. Toen ik in Taiwan aankwam werden we op de hoogte gesteld van de snuf-teckels die onze bagage wel zouden besnuffelen. Hier in Hongkong moest je bij aankomst op de luchthaven melden of je verkouden bent of niet. Wij zijn natuurlijk zo snel mogelijk zonder ook maar 1 kuchje langs deze met 10 mensen bemande post gelopen. Hierna moesten we door een gebied met warmtecamera's.... gelukkig bleven onze profielen groen en geel. Als je profiel rood is, ben je zeer waarschijnlijk te heet en of je dan het land wel in mag??? :-)
Ik denk dat t te maken heeft met koorts en als je die dus hebt, zul je misschien in quarantaine moeten ofzo.
In de metro, het volgende verhaal, wordt je er steeds op gewezen dat je een mondkapje moet dragen als je verkouden bent, dit zodat je andere gebruikers van de metro niet besmet!
En dan denken wij dat Nederland een te goed georganiseerd land is???
Maar op andere gebieden zijn ze hier misschien weer makkelijker.

Ik heb natuurlijk niet alles van Hongkong gezien maar denk ik wel een aardig beeld gekregen. Over een half uurtje ga ik richting treinstation, op naar t volgende avontuur. Ik heb t idee dat mn tas weer ietsie zwaarder is geworden en dan heb ik me nog ingehouden hoor, 1 hempie van 8 euro, eentje van 12 euro (die overigens echt superleuk is) en een kleurige korte broek van 12 euro. Nu heb ik ook nog een andere leuke drie-kwart broek gezien en een superleuk spijkerrokje en eigenlijk moet ik nog een gewoon zwart hempje.... hmmmm. Ik heb nog ongeveer een kwartiertje.
Misschien toch nog snel even shoppen? In China is t natuurlijk maar weer afwachten met t oog op shoppen ;-)

Tot snel
x marleen

  • 19 Juli 2007 - 17:40

    Willemijn:

    Oh, ik ben jaloers ... Ton en ik hebben al 2x geprobeerd om een wandelreis China te boeken (met fietsexcursie in Peking), maar die ging beide keren niet door ... :( Have fun!!

  • 20 Juli 2007 - 11:22

    Vivianne:

    Het is iedere keer weer spannend om te lezen waar je bent geweest en naar toe gaat. Vooral om nu weer te lezen dat je naar China gaat echt avontuurlijk met de trein reizen. Ik hoop dat je het red om in twee maanden China te ontdekken en anders de highlights eruit te halen, het is zo'n groot land. Ik wacht met spanning je verhalen af. Hier is met ons alles goed.

    Liefs Vivianne

  • 21 Juli 2007 - 18:07

    Hermien De Graaf:

    Het is weer spannend wat jullie allemaal doen zeg, ik vind het geweldig, maar zal blij zijn als je straks weer op Schiphol staat en ik je weer met open armen kan ontvangen verder de groeten aan Nadja en Peter, en pas goed op jullie allen de groetjes van pa en ma, alles goed hier! vOh ja Marleen ik ben vANDAAG OOK NOG IN dEVENTER GEWEEST OP DE bROCANTEMARKT ECHT SFEERVOL, HEEL ERG LEUKOh ele kusjes van ons uit Nederland.

  • 21 Juli 2007 - 21:39

    Sylvia:

    Allereerst heel hartelijk dank voor die ontzettend leuke roze crogs. Wat een origineel cadeau. Echt heel gaaf..

    En vwb je reisverslag OOOH wat vervelend al die shopverhalen en die twijfels van wel of niet.. Ik zou zeggen, gewoon doen..

    Je volgende bestemming PEKING. Wat gaaf. Ik ben benieuwd. En leuk dat je daar Nadja en Peter tegenkomt.. Heel veel plezier..

    Dikke kus Syl


  • 22 Juli 2007 - 19:29

    Esther H.:

    Hey Marleen,

    Wat een verhalen, wat een reis zeg. Tis lastig voor te stellen als je hier in dat kikkerlandje zit. Twil maar geen mooi weer worden hiero. Ja je moeder heeft D'ter onveilig gemaakt, over 2 weken mag ik ook mee!! Geniet nog ff van China.

    Dikke knuffel!!

  • 30 Juli 2007 - 07:20

    Esther:

    Wat een aparte ervaringen weer op zo'n luchthaven en in de metro. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 144287

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: