Wakker worden met een HEEL grote kater - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Wakker worden met een HEEL grote kater - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Wakker worden met een HEEL grote kater

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

04 September 2007 | Vietnam, Ðà Lạt

Daar ben ik weer, vanuit de highlands van Vietnam dit keer.

Tja met welk nieuws zal ik eens beginnen ;-) Meteen maar met de slechte nieuws denk ik. T is goed om meteen de klap uit te delen zeggen ze altijd en dat is mij ook weer eens overkomen... :-(
Zal t nog een beetje leuk inleiden:

Ik was helemaal aan t genieten in Vietnam, flink maatkleding en twee paar laarzen laten maken in Hoi An (voor géén geld) en na al deze winkelstress was ik samen met Amy (nu omgedoopt tot mijn Engelse engel) in Nha Trang beland.
Denk daar een strak blauwe lucht bij en een prachtig subtropisch strand en goedkope cocktails... Juist! Heerlijkheid ten top :-)
Nu was het afgelopen weekend ook nog eens een groot feestweekend voor alle Vietnamezen, want de onafhankelijkheid werd gevierd en wij vieren die natuurlijk gewoon lekker mee. Afgelopen zaterdag waren Amy en ik op een boottripje tussen alle eilanden voor de Vietnamese kust aan t varen. We ontmoetten op onze boot veel andere leuke mensen uit Australie, Frankrijk en Polen en besloten om met ons allen naar een strandfeest te gaan dat ter ere van de onafhankelijkheid werd gegeven. Weer eens ouderwets stappen! Helemaal zin in.
Na een hapje eten, hebben we eerst genoten van de shows van vuurdansers, traditionele Vietnamese danseressen en een Chinese drakenshow. Hierna gingen de stoelen van het strand, nam de dj zijn plekje in achter de draaitafels en kon t feest beginnen. En echt........het was een superfeest. Heerlijk gedanst met de meiden, foto's gemaakt, helemaal toppie.

Totdat..., ik van mijn tas werd beroofd :-( Mijn in Taiwan gekochte geinig leren tasje (MET ALLES ERIN) pleite! :-(
Iedereen hielp me mee zoeken, maar ik was natuurlijk ontroostbaar toen niemand, ook de security niet, mijn tas kon vinden. Mijn camera zat er in met alle foto's na mijn vertrek uit China. Dus alle Thailand, Laos en Vietnam-foto's ben ik nu kwijt, hiernaast mijn mobiele telefoon met alle foto's erop en telefoonnummers erin, mijn bankpas, creditcard, contant geld, mijn hele portemonnee! (zelfs de liefste foto van Sophietje de poes, die ik hier altijd nog in had en de foto van Mereltje die ik voor mijn verjaardag in Australie toegestuurd had gekregen!)
OOh erg he? ik wordt er op slag weer verdrietig van als ik t tiep :-(
Mijn paspoort moest ik achterlaten bij de hotelreceptie, gelukkig dus die had ik nog, maar de sleutel van onze hotelkamer was ik ook kwijt.
Op t laatst, voordat we maar afdropen en naar huis gingen, ben ik nog 1 keer t strand op gelopen en wat dacht je? Daar was ie, mijn tas! Gevonden door de mensen van de security, alleen helemaal leeg op mijn rijbewijs na.
Nu zul je denken, waarom neemt ze alles mee? Ik had ook niet zo'n goed gevoel over onze hotelkamer, want 1 raam konden we niet goed sluiten en ja... je weet t nooit, wie daar binnen komt.

Dit was natuurlijk allemaal dikke drama en ik zag t ook niet meer zitten. Toen ik de volgende ochtend alweer vroeg wakker werd, hoopte ik nog even dat het allemaal maar een nare droom was. (met die malariatabletten kun je soms raar dromen. Schijnt 1 van de bijwerkingen te zijn) Maar helaas het was geen droom, het was keiharde werkelijkheid, mijn tas was leeg, de allergrootste kater die je maar kan hebben na een feestje.

Gelukkig was ik niet helemaal alleen, mijn reddende Engelse engel Amy was bij me. Die vertelde me meteen dat ik niet over geld in moest zitten (deed ik toch wel natuurlijk) want ze zou me wel helpen :-) Ze heeft me ook meteen geld geleend zodat ik naar Nederland kon bellen om alles te laten blokkeren.

Nou nu het leuke nieuws dan maar???
Ik ben erg blij met Rabo Interhelp, die lieve schatten daar hebben mij noodgeld overgemaakt, dat kon ik deze ochtend bij de bank hier ophalen en nu heb ik weer geld! van Amy mag ik alle foto's kopieren van Vietnam en ze heeft me een wegwerpcamera gegeven :-)is dat een schat of niet? Dus..... het komt wel weer goed.
En dan is er nog meer goed nieuws, want ik kom naar Nederland en wel op zaterdag 15 september! Dat is nu toch wel definitief hoor en daar heb ik ook weer heel veel zin in!

Nog meer goed nieuws? Ik heb weer een beetje een bruin kleurtje opgelopen op het strand van Nha Trang wat toch wel een heerlijk strand is om op te zonnen en ik heb vandaag een superleuke dag gehad met Amy, Paddy en René. Paddy en Rene zijn 2 Vietnamese zogenaamde Easy Riders. Deze rijden met hun brommer heel het land door en je kunt achterop meerijden! Wij zijn vandaag dus achterop gegaan en het was een heerlijke dag waarin we veel hebben gezien van het Vietnamese hoogland. We zijn bij kwekerijen van Hollandse bloemen geweest, bij een zijdefabruik (van de rups tot de jurk zullen we maar zeggen) en op de koffieplantages. Het is hier echt supermooi in de bergen en om deze te verkennen met behulp van de Easy Riders is echt de beste en leukste manier!
En natuurlijk ben ik ook nog steeds heel erg blij met alle kleren die ik heb laten maken in Hoi an. Ik ben al bijna weer klaar om aan het werk te gaan........ehm nou ja, dat is wel heel enthousiast, maar mijn garderobe is er in ieder geval wel klaar voor, hier komt ie:
Ik heb twee pakken laten maken, twee leuke jurkjes, twee blousen, een linnen broek, een winterjas (had ik ook echt nodig, NOT! maar ja voor nog geen 30 euro) een rok en twee paar laarzen. Ik weet t, veels te gek, maar t kost geen drol!
(En ik was er nog wel zo trots op dat ik helemaal geen grote kledingkast meer nodig heb, ik heb al bijna een jaar uit een rugzak geleefd en geloof me, je kunt met heel weinig spullen heel goed uit de voeten!) Maar ik moet me toch weer een beetje voorbereiden op de westerse wereld he? ;-)

Morgen gaan Amy en ik op weg naar Mui Né. Dit is een vissersdorpje, maar ook dit heeft (schijnbaar) prachtige stranden. Ja, ik zal heel voorzichtig doen maar ik heb in ieder geval geen camera en bankpassen meer te verliezen :-( Hierna volgt nog de grootste en drukste stad van Vietnam, Saigon of eigenlijk Ho Chi min City zoals het tegenwoordig heet. Van daaruit ga ik nog weer even kijken wat ik ga doen. Misschien toch nog snel wat van Cambodja meepikken of misschien toch maar zo snel mogelijk door naar Bangkok om me daar te verheugen op mijn terugkomst in Nederland. En dan ga ik jullie weer allemaal zien!

Tot snel
liefs Marleen
(ga nog ff kijken of ik wat van Amy's foto's op mn site kan zetten)

  • 04 September 2007 - 20:52

    Lies:

    AAAAAH lieffie...Ik had je via msn al getroost, nu nog maar een keer! Ik leef met je mee! En ff een applaus voor de RABO :-)ff met zun alleeeeeeen....
    Voor m'leen!
    Doei meis, tot heel snel!
    Ennnn..een wegwerpcamera maakt ook mooie foto's hoor!
    Kus

  • 05 September 2007 - 10:08

    Sylvia:

    ohhhhhhhhhh wat sneu. Echt heel sneu.. Zul je zien, net op het laatste moment.. Nou in elk geval fijn, zo'n engeltje bij je in de buurt.. En de Rabobank natuurlijk..

    En 15 september vot op Nederlandse bodem.. Nog anderhalve week, nou geniet nog ff..

    Kus

  • 05 September 2007 - 12:07

    Esther:

    Ha die Leen,

    Wat verrvelend nou van alle spullen die je kwijt bent! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je knap rot voelt. Ben erg benieuwd naar je op maat gemaakte kleding, het jurkje en jij zagen er in ieder geval goed uit. Ik verheug me erop om je weer te zien. Eerlijk gezegd prikken mijn ogen al, nu ik er aan denk. Liefs en een zoen!

  • 05 September 2007 - 17:27

    Estherh:

    balen, balen, balen.

    Wij zijn inmiddels terug van het superleuke en rustig grieks eilandje. En nu zit ik binnen, buiten regent het, gadverdamme. Dus geniet er nog ff van. En dan zien we je de 15e !! Mail je het vluchtnr nog??

    Liefs es.

  • 07 September 2007 - 11:53

    Bianca:

    ohohohohohohohohohoh! Mooi balen is dat :-( Foto's en mobiel zijn nog het ergste.. Maar ik zal je er niet meer teveel aan helpen herinneren.
    Leuk leuk op maat gemaakte kleding, ik ben sjaloers.. maar dat had ik al laten weten!
    Altijd weer leuk om foto's te zien bij de verhalen.
    Maar het aller aller leukste is dat je bijna thuis komt!!!!
    JIPPIE :-)
    Nog heel even genieten en dan tot snel, dikke zoen
    Bianca

  • 07 September 2007 - 12:55

    Sietse:

    ooooooooooh jezus wat balen zeg.
    ik weet hoe het voelt, mijn tas was toen in Darwin gestolen.
    maar jij bent echt veel meer kwijt dan ik :(
    gelukkig dan je paspoort niet, maar de foto's en alles en vooral je telefoon ook. :( :( :(
    in ieder geval veel plezier nog op de rest van je trip.
    en geloof me....als je eenmaal weer in holland bent zou je echt willen dat je weer aan het reizen was hoor.
    ik zou zo weer n jaar weg kunnen :)

    Maar goed, ik zie je op de reunie wil.

    groeten uit het niet al te koude en toch ook af en toe zonnige nederland

  • 08 September 2007 - 14:19

    Lenos:

    Wat vind ik dit klote voor je! Ik kan bijna met je meehuilen! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 143875

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: