afscheid van Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu afscheid van Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

afscheid van Australie

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 Juli 2007 | Australië, Sydney

mn laatste 4 dagen Sydney en dan zou ik Australie voorgoed verlaten om nog een paar maanden door Azie te trekken.....
zou.... zeg ik, want t liep natuurlijk weer anders :-) en dat is toch wel een van de leukste dingen van reizen: niet teveel plannen, want dan veranderen je plannen toch weer.

Ik had al een wintersport overwogen, zou natuurlijk toch super zijn om nog een paar dagen te gaan snowboarden in t warme Australie?? Maar, dan moest ik mn ticket weer veranderen, was in twijfel maar besloot toch om t maar gewoon te laten zoals t was en op 7 juli uit Sydney te vertrekken :-(
Geen wintersport voor mij dit jaar.

Toch wel, want ik (lucky leentje is mn bijnaam) WON een wintersport. Ik liep nog wat door Melbourne te stiefelen toen ik weer ns een gemiste oproep had, onbekend nummer. Voordat ik naar t vliegveld ging nog even op internet. Zag ik toch dat ik een 3 daagse compleet verzorgde reis naar de snowy mountains had gewonnen, voor 2!!!
Shit, moest ik alsnog mn ticket verzetten ;-) Natuurlijk kon ik dit niet aan me voorbij laten gaan en zodra ik in Sydney was ben ik dus maar naar t kantoor van China airlines gegaan om t te regelen. In plaats van 7 juli zou ik nu op 14 juli uit Australie vertrekken.

Ik vond t niet zo leuk om uit Melbourne weg te gaan. Je realiseert je dan, dat t de laatste keer is dat je door de stad loopt, mijn favoriete stad. Oh wat vind ik Melbourne leuk. (T is dat t zo ver weg is van Holland maar als ik in Australie zou gaan wonen, zou Melbourne zeker voor een paar jaar mn thuis kunnen zijn.) Aan de andere kant had ik natuurlijk ook zin om naar Sydney te gaan want ook deze stad is geweldig! maar t einde van mn Australie avontuur komt wel in zicht en dat gaf me een vreemd gevoel.

Eenmaal aangekomen in Sydney kwam ik vanaf de luchthaven naar de stad alweer een Hollandse tegen, Simone en we besloten meteen maar even een biertje te doen in de stad. Gezellig! Ze vertelde me over "Live Earth" een wereldwijd concert dat ook plaats zou vinden in Sydney. Natuurlijk ben ik altijd voor dat soort dingen in en hoewel ik er nog niets over had gehoord, besloot ik mee te gaan, maar dit was pas op zaterdag (de dag dat ik eigenlijk uit Australie zou vertrekken) en nu was t dinsdagavond.
De dagen in Sydney kreeg ik makkelijk gevuld hoor ;-) Heerlijk om nog voor de laatste paar dagen door de stad te slenteren, nog een keer naar The Rocks, de Botanic Garden, Darling Harbour. Ik heb nog een wandeling over de harbour bridge gemaakt om van t uitzicht op t Operahouse te genieten vanaf de andere kant van de rivier. Natuurlijk moest ik ook nog naar het Travellers Contact point om mn post op te halen. Gelukkig zaten mn nieuwe bankpas en creditcard erbij (met dank aan de zoon van Anita Hulsebosch :-) ) en ik had weer veel kaartjes! Nog voor mn verjaardag, erg leuk natuurlijk :-)
T weer in Sydney was wat wisselvallig, zon, maar ook veeeeeel regen en zelfs hagel, maar ook met dit weer vond ik t leuk om door te stad te lopen. Regen in Sydney is geweldig als t je laatste dagen in de stad zijn, haha
Zaterdag dus t concert, er waren voornamelijk Australische artiesten en wat kiwi's. Voor veel Nederlanders misschien wat onbekende muziek, maar na een paar maanden in Australie leer je de populaire binnenlandse muziek natuurlijk wel kennen. Hoogtepunten voor mij waren absoluut Eskimo joe, sneaky sound system en t John Butler trio (klinkt een beetje als t rosenberg trio, maar geloof me t is heel anders) Hiernaast natuurlijk Jack Johnson en Crowded house die in Nederland ook een beetje bekend zijn ;-)

Op zondag ben ik samen met Paul, een kiwi die ik in Melbourne had leren kennen, gaan lunchen in Cronulla. Heel decadent even 3 kwartier heen en daarna 3 kwartier terug naar Sydney voor een heerlijke lunch bij een Italiaan. Ach ja waarom ook niet.

op maandag was t dan zover, ik moest uitchecken uit mn hostel want..... de sneeuw in the Snowy mountains wachtte op mij!! Wat een vooruitzicht. Ik had Anke meegevraagd om met me mee te gaan, t was immers een gratis reis voor 2. Anke is tegelijkertijd met mij aangekomen in Australie, we hebben niet samen gereisd, maar zijn elkaar onderweg wel een paar keer tegen gekomen en aan de westkust vertelde ze mij dat ze een wintersport overwoog voordat ze Australie zou verlaten. Dat klonk als muziek in mijn oren. Mijn reisgenootjes waren al weg uit Oz en Anke is leuk, dus.... ik dacht, ik bel haar. Wat denk je wat ze zei toen ik haar belde of ze met me mee wilde: hmmmm ja, ik sta nu bovenaan de piste en snowboard zo naar beneden!!
Maar een gratis wintersport is natuurlijk nooit weg en Anke besloot ook haar vluchten te verplaatsen en gewoon nog een keer op wintersport te gaan :-)
We hebben t erg leuk gehad. Onderweg naar the Snowy Mountains (het was een tochtje van ruim 6 uur) hadden we al reuzeveel lol. We hadden elkaar natuurlijk genoeg reisverhalen te vertellen, Anke had voor drank onderweg gezorgd en binnen no time stonden we bekend als 'the dutchies' oftewel 'double trouble'. Anke had voor deze laatste naam al wat voorwerk verricht en stond eerder bekend als dutch trouble.
Denk dat we maandagnacht tegen half 4 gingen slapen. We kwamen pas na middernacht aan en moesten toen nog onze kleding en snowboarduitrusting halen zodat we de volgende ochtend om 8 uur in de bus naar de piste konden ;-( Kijk ik vind wintersport helemaal leuk, maar ben niet gewend om al om 7 uur in de ochtend op te staan voor de sneeuw. Maar na een ontbijtje met ei en bacon (en voor de liefhebber worst en spagetti of bonen) was ik helemaal wakker, op naar de sneeuw. T was ongeveer een half uurtje pendelen, maar t uitzicht was geweldig!

In januari was ik al in thredbo geweest en heb toen samen met Lenos en Morrie in de bergen gewandeld. Toen vonden we het alledrie al helemaal leuk en nu was ik er weer, maar was t een wondere witte wereld in plaats van groen. We hadden ontzettend geluk want t had t hele weekend gesneeuwd en nu was de hemel strak blauw, precies zoals ik t graag wil op wintersport ;-)
3 dagen heerlijk geboard en we hebben geprobeerd om de apres-ski te introduceren, maar dat lukte niet helemaal. We waren eigenlijk de enigen in de kroeg, maar we hadden natuurlijk lol voor 10. Wat ook nog goed is om te vermelden, is dat ik niets gebroken, gekneusd of ge(hersen)schud heb. Alles nog heel en dat is natuurlijk wel zo handig voor de rest van mn reis.

Donderdagmiddag gingen we weer richting Sydney. We kwamen rond middernacht aan bij Woodduck Harbour City hostel. Het hostel waar t in september vorig jaar ook allemaal begonnen is. Het leek me toepasselijk om het Australie verhaal daar dan ook maar af te sluiten. Nog 1 dagje te gaan en dit was vrijdag de 13e.
Er moest van alles geregeld worden, mn bankrekening opzeggen, mn postadres beeindigen (niets meer opsturen dus, want t komt dan gewoon terug naar holland) een paar dingen naar huis sturen en ook nog van Sydney genieten voor de laatste keer. Ik kwam tijd tekort :-)
Natuurlijk zijn we nog voor een laatste keer gaan stappen en dit alles tezamen gaf me een raar gevoel. Ik ben van de bijna 10 maanden die ik nu weg ben, ruim 8 maanden in Australie geweest. Het is zo'n makkelijk land om te bereizen en ik voel me er heerlijk. Ben ik er klaar??? ik denk t want ik ben per slot van rekening toch rond geweest? Toch lijken de eerste tripjes met de meiden in de auto langs de oostkust alweer ZO lang geleden, wil t best nog over doen.....
Maar ja t zit erop. Mn tas weegt nu (na t naar huis sturen van een paar kilo) nog 16,5 kilo. Een mooi gewicht om mee naar Azie te nemen.
Afscheid van Australie.
De laatste foto's... ik voor t Hostel waar t allemaal begonnen is en waar t nu weer eindigt. Een laatste foto van de skyline van Sydney, de Sydney tower. De luchthaven, mijn laatste Australische biertje voor ik t vliegtuig instap richting Taiwan. Mijn laatste berichtjes die ik verstuur met mn Australische mobiel en dan moet ie uit. T vliegtuig in, mn laatste stappen op Australische bodem. Goh wat voelt dat vreemd!
Bijna 10 maanden onderweg, ze zijn voorbij gevlogen, maar ze waren geweldig! Zoveel mensen ontmoet, ervaringen opgedaan, ik had t voor geen goud willen missen.
Nu ben ik eigenlijk al op de terugreis, als ik in Azie ben, ben ik ook al halverwege huis. Maar ik heb nog even, even om de Aziatische wereld te verkennen en daar ga ik maar ns flink van genieten.

Tot gauw!
cheers, see you mate!

  • 15 Juli 2007 - 22:51

    Marleen:

    Ik heb babynieuws!!!!
    er is een kindeke geboren in Heerde :-) (of misschien is ze dan toch in Zwolle geboren in t ziekenhuis)
    Syl, Tim en Tiemo hebben gezinsuitbreiding en hebben nu MEIKE erbij. Een lief en mooi meisje dat geboren is op 12 juli. aaaaah wat leuk he?
    Lieve Syl en natuurlijk ook Tim, heel hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter, vind t helemaal geweldig en kom zo snel mogelijk langs. Ga nu op zoek naar een kadootje :-)

    x leen

  • 16 Juli 2007 - 10:19

    Heleanne:

    Jeeeeeeeeeeej als ik dit weer lees doet het me zo denken aan mn eigen ozzie afscheid! Wat houd ik van dat land zeg! Geniet van je laatste reis stuk alsof je net weer begint! wordt vast geweldig. Tot in Hollanda!
    XXX Heleanne

  • 17 Juli 2007 - 08:50

    Bianca:

    aha dus zo ziet de sneeuw er daar uit :-)
    haha lekker hoor, ben sjaloers zoals altijd!! Nog een overheerlijke ot-dog gehad of hadden ze die daar niet?!
    Je haar wordt weer lang ;-)
    Tot snel, groetjes aan Nadja ook!!
    dikke zoen Bianca

  • 30 Juli 2007 - 07:11

    Esther:

    Hallo Leen,

    Wat super zeg dat je die wintersport hebt gewonnen. Azië wordt ook vast fantastisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 144156

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: