Laatste dag Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Laatste dag Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Laatste dag Melbourne

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 Juli 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal, daar was ik weer. Dit keer vanuit een grauw maar nog steeds geweldig Melbourne. Ik hou van deze stad :-)

Darwin was dit keer ook top. Ik was hier in oktober al geweest met morrie en evertje, maar toen vonden we het alledrie niet zo leuk. Dit keer was ik met ruim 50 collega's van de boot en ik kwam dus continue bekenden tegen op straat. Het weer was heerlijk en ik heb erg veel plezier gehad! In totaal had ik zo'n 6 dagen in Darwin met wat hoogtepunten en dieptepunten.

Een van de hoogtepunten was absoluut het dj-en van Luke, onze engineer aan boord. Hij is dus een soort van technicus, maar zijn hobbie is dj-en en hij moest zaterdagavond draaien in een of andere ruige tent, haha.
Hij draaide echt top en wij stonden natuurlijk allemaal op de dansvloer te springen, 1 groot feest. Iets minder feestelijk was, dat mijn camera die avond gestolen is :-( En helaas, helaas om t nog erger te maken had ik toevallig al mn geheugenkaartjes en wat contant geld in t hoesje van de camera, dus.... alles weg! Mijn Schotse collegaatje Lesley was zo lief om mij een kopietje te doen van al haar 'boot' foto's, dus nu heb ik er toch nog wat en ik sta er zelf nog op ook. Inmiddels heb ik mijn gestolen camera vervangen door een nieuwe (wat is het toch fijn dat ik wat geld heb verdient met parelen op de boot), natuurlijk heb ik weer een Ixus gekocht en ik ben weer helemaal happy.

Een ander hoogtepunt was mn moekies verjaardag. Natuurlijk belde ik haar om middernacht (hollandse tijd) en ik had zelfs een cadeautje voor dr uit Australie. Met een beetje hulp van Bianca (die t mee naar Nederland had genomen en afgegeven bij mn broer) en familie (die hadden t in beheer gehouden en uiteindelijk aan de jarige jop gegeven) Mam ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad en waarschijnlijk ;-) ben ik volgend jaar gewoon weer bij hoor, haha

Het afscheid van mijn boot-collega's op woensdagavond in Darwin viel me best een beetje zwaar :-( Ik had gewoon een brok in mn keel en kon niet meer lachen! Ik wilde eigenlijk niet weggaan en ik mocht ook niet weggaan van ze, maar bij ze blijven, tja.... ik heb geen tijd meer. Rond middernacht ging ik naar de luchthaven en mijn lieve collegaatjes hebben me op de bus gezet :-)

Donderdagochtend kwam ik dus in Melbourne aan. Ik dacht dat het heel koud zou zijn, maar dat viel me nog mee. T is frisjes, een beetje herfstachtig, maar t vriest niet. Wel grappig want iedereen klaagt over de kou omdat ze natuurlijk niets gewend zijn ;-)

T is alweer mn 5e en laatste dag hier in Melbourne. Natuurlijk ben ik naar de wedstrijd der wedstrijden (huh?) geweest. All Blacks tegen de Wallabies. Erg grappig want er waren veel mensen speciaal voor deze wedstrijd naar Melbourne gekomen. Ook in t hostel waar ik verblijf, ontmoette ik de eerste avond al diverse luitjes uit Nieuw Zeeland en uit alle windstreken van Australie. Met hen heb ik erg veel plezier gehad, uit eten geweest, biertjes gedronken, wijntjes gedronken, wat door de stad gewandeld en natuurlijk naar de wedstrijd geweest.
Ik moet zeggen.... t viel me wat tegen. Het stadion is immens groot, er kunnen zo ongeveer 100.000 mensen plaats nemen op de tribunes. Alles zat door elkaar, geen aparte vakken voor de verschillende supporters, niets van agressie zoals bij t voetbal. Ze zeggen: t is maar een spel.
Naast mij zaten mensen uit Zuid Afrika, die Afrikaans konden spreken, dus ik kon lekker hollands met ze kletsen, erg grappig weer. Het begon natuurlijk met de volksliederen. Tenmiste voor Australie, de Nieuw Zeelanders deden de Haka en dat was t meest coole van de hele avond, haha :-) Ik was zwaar onder de indruk! De mensen op de tribune zongen mee in t Maori en de Haka was zeer indrukwekkend. Ik heb t gefilmd, dus ik probeer dat op mn site te zetten...
De All Blacks begonnen goed, maar na de rust was er weinig meer aan. Ze scoorden geen enkele punt meer en Australie won dan ook. Echt ze lagen allemaal meer op de grond dan dat ze renden en touch downs maakten. Doe mij maar voetbal, daar zit meer snelheid en spanning in en daar blijf ik bij :-)
Maar goed, je moet t meegemaakt hebben.

Gisteravond heb ik met een stel Australiers en Nieuw Zeelanders de hele avond gepooled. Ik bakte er weinig van, maar ik moest mee doen. Ze waren allemaal collega's van elkaar, werkten in de alluminium industrie en waren zelfs op werkbezoek in Deventer geweest, hoe toevallig is dat? haha, het was een leuke avond, maar ook deze rugby-fans zijn vanochtend vertrokken.

Morgen ga ik ook. Ik heb dan nog 4 dagen in Sydney om daar lekker door de stad te slenteren, mn bagage te sorteren en dan.... :-(

  • 02 Juli 2007 - 06:40

    Marleen:

    mensen, check de video van de Haka! Deze moet je gezien hebben en is live fantastisch

    x

  • 02 Juli 2007 - 06:57

    Lies:

    dat issie zeker, haha!! GAAF! Balen van je toestel zeg....snik... Gelukkig is ie te vervangen, zo te zien. EN HOE!!Met veel leuke effecten. Hoe kan t he, zon rooie sjaal bij de rest zwart wit. Hihi!!
    Goed gedaan, hou je haaks. Think f u!
    Nog maar heel ff en dan kom je weer hier, TOCH??
    Dike kus Marlies

  • 02 Juli 2007 - 12:56

    Sylvia:

    Allereerst shit van je camera.. En hoe zit het met de rest van je foto's!? Zul je net zien.. Net op het laatste moment.. Mar goed, als dat het ergste is.. Het is goed om te zien dat je nog mooi aan het genieten bent en nog weer van alles meemaakt.. Goede reis naar je volgende bestemming.. En nog veel plezier in Sydney. Denk je dat je daar nog wat bekenden tegenkomt!? Vast wel, je hebt nu zo'n netwerk opgebouwd..

    Take care!

    Kus

    Syl

    PS Video is idd erg leuk! Ik zou zeggen introduceer het hier..

  • 02 Juli 2007 - 16:03

    Bianca:

    ohoh de techniek van tegenwoordig!
    errug leuk om te zien inderdaad en je bent ook weer goed bezig met je zelf-ontspan kwaliteiten ;-) En troost tis hier ook herfst hoor terwijl het zomer is..
    Nog maar een paar daagjes in oz, dat is wel gek zeker, jeetje kan me nog zo herinneren dat je wegging en nu alweer bijna terug, jippie!
    Geniet nog even van Sydney, mooie stad om Australie mee te eindigen al zeg ik het zo zelf :-) Zelfde hostel?! In ieder geval goed om je kaartje van je nieuwe camera weer zo vol te krijgen!
    Veel plezier, liefs Bianca

  • 03 Juli 2007 - 09:32

    Ingiewingie:

    eejj spoelbakkie, ik had gister al een heel verhaal getiept en toen ik de reactie wilde plaatsen kreeg ik een foutmelding, geen zin om weer alles te tikken :( maar balen van je digi zeg, dat je dan ook nog alle foto's kwijt bent pfff. Ik ken dat gevoel, want ben ook mijn digi kwijt, beroofd van alles rijbewijs,paspoort,geld,creditcard,pinpas,schoenen,jas etc etc. Gelukkig had ik nog niet zoveel foto's gemaakt, maarja al het geregel. Nou ik zag dat je weer leuke foto's hebt gemaakt en je geniet nog steeds,das mooi. Aankomend weekend is ground zero en beachparty @ Twello city en dan op naar het klompenfeest, zorg je ff dat je voor die tijd terugbent....kunnen we weer ff gek doen haha. Wanneer ga je naar BKK? Al plannen daar of weet je nog niet waar je heengaat. Koh Samui, Phuket ...altijd leuk. Have fun en goeie reis naar Asia, groet'n vh gemeentehuus

  • 03 Juli 2007 - 11:26

    Carolien:

    He leen

    Leuk die wedstrijd zeg en jammer van je camera gelukkig staat alles op de site. Nog een paar daagjes geniet er nog maar lekker van. Hier in Deventer alles oke. Wim heeft een speedboot gekocht. We dachten zaterdag lekker te gaan wakeboarden, maar hij begaf het voordat we Bianca mochten zien flammen ha ha echt wat voor ons. Volgende keer beter en dan zetten we jou er ook achter! Deventer op stelten dit weekend gezellig maar ik mis je wel. Tot snel dikke zoen caro

  • 03 Juli 2007 - 18:38

    Hermien Je Moeder:

    Wat fijn dat je een nieuwe camera hebt gekocht
    arleen, jouw cadeautje was natuurlijk het mooist ik draag em iedere dag hoor! erg fijn en je hebt geloog ik nieuwe schoenen aan dat is beter dan die gymschoenen of die slippers beter voor je voetjes, en Australie zit er al bijna op genoeg beleeft dacht ik zo, wat fijn dat je ook weer een berichtje hebt van Vivianne tijd niets van gehoord, gelukkig maar, verder veel reisplezier nog m,n kind en tot horens maar weer groetjes van je pa en ma kusjesxxxxxxxxx

  • 14 Juli 2007 - 10:32

    Van Mlies V Sylvia!:

    leuk dat berichtje voor mij! Kane was zeker lachen, weet t nog goed.. bij de chilli peppers regende het ook, maar dat maakte, net als bij kane, niets uit! Regenjas aan en GAAN! Was super!Ga je al bijna bevallen??
    Succes! Hoor t gauw genoeg i think!
    kus marlies

  • 14 Juli 2007 - 11:15

    Lenoz:

    Hey lieve Leen!
    Sorry, ik was nog echt half in dromenland toen ik je aan de telefoon had. Ik vind het echt ontzettend lief dat je even aan mij gedacht hebt! Het telefoongesprek liep een beetje vaag.. (volledig mijn schuld) maar hierbij wil ik je nog even heel veel plezier wensen in Azie! Ik weet dat het raar is om ozzie te verlaten maar in Azie wacht weer een hele andere wereld waar je zeker van gaat genieten! Hierbij stuur ik je de laatste dikke knuffel vanuit Bangkok en je bent nog niet van me af!!! Ha ha! Ik zie je in Nederland! Veel plezier nog en veel sterkte met afdingen hier (dat is een sport opzich)! Bye

  • 30 Juli 2007 - 07:06

    Esther:

    Heb helaas gen geluid bij eht filpmpje, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Leuk om je verhalen weer te lezen, al loop ik wat achter...die schade ga ik nu inhalen.

    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 144206

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: