Wonderbaarlijk West Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Wonderbaarlijk West Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Wonderbaarlijk West Australië

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 April 2007 | Australië, Perth

Oh jee, oh jee,

Het is bijna tijd om afscheid te nemen :-( Niet van mijn dagboekje hier op internet, dat blijft nog wel even doorgaan. Maar wel voor mij en Bianca, ze gaat me na ruim 4 weken verlaten.
Het is hier nu zaterdagavond en morgenmiddag om 16.30 uur (lokale tijd) gaat Bianca het wonderschone Australie weer verlaten en verruilen voor t momenteel minstens net zo warme (zo niet warmere :-( ) Holland.

De laatste keer dat we een verhaaltje op de site hebben gezet, waren we ook in Perth. Het is hier aangenaam is onze conclusie. Maar we zijn hier niet gebleven. We hebben een autootje gehuurd en zijn afgelopen maandag vertrokken richting Monkey Mia. Dit ligt net als Perth aan de westkust van Australie en deze westkust schijnt het 'echte' Australie te zijn.

Ik mocht eerst rijden, want tja, t is toch even wennen he? Bianc heeft wel eens aan de, zoals wij noemen, verkeerde kant van de weg gereden: de linkerkant, maar dat je nu ook in de verkeerde kant in de auto zit, maakt t nog even extra anders ;-)
Je draait naar rechts om de gordel te pakken en gebruikt je linkerhand om de handrem aan te trekken en te schakelen. Wat ik zeg een beetje anders, maar t staat garant voor leuke momenten. Het rijden aan de linkerkant ging bianca inderdaad heel goed af, maar de rest was vooral lachen. Had ik al gezegd dat de richtingaanwijzer en de ruitenwissers ook omgedraaid zijn? Iedere keer als we afsloegen gingen de ruitenwissers dus aan ipv het knipperlicht. Echt heel grappig.

Tja de westkust, we hadden gedacht ruim 2000 kilometer te rijden in 4/5 dagen. Moet kunnen, maar natuurlijk onderweg ook stoppen om de meest wonderbaarlijke dingen te bekijken. Op maandag gingen we eerst bij de Pinnacles kijken. Dit leek wel een andere planeet... :-) Allemaal gele torentjes (limestone) die uit de grond groeien. Hoe bizar was dat?
We hebben weer een prachtige zonsondergang gezien en zijn voor de overnachting in Geraldton gebleven. Hier hadden we een superkamer voor ons tweetjes! In Geraldton is ook het West Australia museum, met veel informatie over de VOC-schepen die hier voor de kust zijn vergaan waaronder de meest beroemde; de Batavia. Natuurlijk zijn we hier even gaan kijken. Ze hadden ook leuke winkels, dus dit schopte onze plannen voor de rest van de dag een klein beetje in de war ;-)

We gingen zo na de middag toch maar weer ns verder. Onderweg naar Kalbarri met op de route het Kalbarri national park. Onderweg kwamen we weer iets bijzonders tegen; the pink lakes. Deze meren waren dus echt rose! Wat het geheim is en waarom ze zo rose zijn? We hebben geen flauw idee, maar apart was t wel.
Onderweg, al lezend in the lonely planet, kwamen we iets over 'Hutt River Province' tegen. Dit schijnt een monarchie te zijn die dus in Australie ligt en officieel is erkend door Groot Brittannië. Er is een prins, prins leonard, die er 40 jaar geleden is komen wonen en volgens hem was dit deel land niet door de Engelsen geclaimd, dus deed hij het maar. Hoe bizar (deel 3)
Het was een behoorlijk eind rijden over een zandweg en er leek geen eind aan te komen, ik ben t nog maar een keer gaan vragen bij een verdwaalde boerderij, want voor t zelfde geld reden we voor jan nop de wildernes in. Maar we zaten goed en kwamen op onze bestemming aan.
We kregen een stempel in ons paspoort toen we binnenkwamen in 'zijn' land, het heeft eigen valuta, complete reeksen postzegels (zelfs speciale kerstzegels) en je kunt voor 250 dollar een paspoort kopen dat dan 5 jaar geldig is. De inwoners (30 stuks) hebben geen recht op bijvoorbeeld geneeskundige hulp van Australië, maar ze betalen dan ook weer geen belasting aan de staat. Er schijnen wereldwijd 13000 mensen te zijn die een 'hutt river province'- nationaliteit hebben.
We zijn hierna doorgereden naar Kalbarri om te overnachten en de volgende dag door te rijden naar Monkey Mia!!! :-)
Omdat dit toch wel 1 van de hoogtepunten van Bianca's trip is, mag zij hier alles over vertellen, ik denk zelf en weet zeker dat Bianc t met me eens is, dat de foto's al genoeg vertellen.
Nou bianc, de eer is aan jou voor de allerlaatste keer ;-(

... geen geluk die allerlaatste keer, je gelooft het niet heb net meer dan een uur tekst getypt en ben ALLES kwijt ;-( maar dat houden jullie nog van me tegoed! Dus geniet maar alvast van de foto's.
Bij deze dan alvast/alsnog een hele korte doei vanuit Australie. De tijd is voorbij gevlogen, veel gezien en gedaan, ik heb ervan genoten! En vond het super om een maandje bij Leen te zijn, wie volgt?? ;-)

29 april 2007,
Bianca is in t vliegtuig!
Hier ben ik weer, (al)leentje, zoals ik al zeg, ben helemaal alleen nu :-( met alle andere mensen die in Perth wonen :-)
Het is nu de 29e, vanavond dus Koninginnenacht. Heb afscheid genomen van Bianca, die zit nu in t vliegtuig en kan elk moment opstijgen. En dit allemaal zonder onze site netjes af te maken, kan eigenlijk niet, maar zoals ze zelf al schreef, zat t gister eventjes niet mee....
De foto's zeggen al genoeg 1 van de hoogtepunten voor Bianc tijdens dr reis hier waren toch wel de Dolfijnen die langs en bijna tussen onze benen door zwommen. Hoe bizar (deel 4) Bianc heeft beloofd dat ze t verhaaltje nog afmaakt, dus dat doe ik maar niet. Houd de site dus in de gaten en Bianc... maak er maar een nieuw verhaaltje van ipv het hier nog weer bij te zetten, okidokie?

Tot t moment dat we op de luchthaven voor de douane stonden, Bianca door t poortje moest en ik achterbleef, ging t goed :-). We hadden allebei niet het idee dat we afscheid gingen nemen totdat t moest. Natuurlijk werd t toch wel een klein drama al zeggen de ouders van Bianc dat t niet nodig is (waar ze ook gelijk in hebben) maar afscheid nemen is gewoon NIET leuk! De tijd samen is zo snel gegaan en voor Bianc is t toch erg leuk om iedereen maar vooral dr lief weer te zien strakjes in Holland al weet ik zeker dat een 2e maandje ook zo omgevlogen was ;-)
T werden dus toch wat tranen, maar we moesten vooral ook lachen omdat we er natuurlijk niet uitzagen met een rood betraand hoofd :-) Dag zeggen is dan toch raar en onwerkelijk.

Ik ga er nog een leuke tijd van maken hier met wat ik allemaal nog ga doen en morgen heb ik alweer afgesproken met een Engels meisje dat ik nog ken van Tasmanie, overmorgen komt Morrie (u allen nog wel bekend) aan in Perth dus hebben we een klein reunietje.
Voor vanavond: ik trek mn nieuw gekochte ORANJE shirt aan en ga Koninginnenacht vieren met onbekende Hollanders. Als dat niet leuk wordt.

Dikke zoenen vanuit Perth en speciaal voor Bianc: dag lieverd, bedankt voor de leuke tijd die we samen hebben gehad. Ik spreek je snel weer.

Marleen

  • 28 April 2007 - 15:43

    Ria En Jan:

    Toen wij in Ierland links reden hadden wij dezelfde ervaring met de ruitenwissers. Elke keer weer, dat zit zo ingebakken.
    Nu weten we nog niet of jullie met de dolfijnen gezwommen hebben.
    Mochten jullie de site nog zien: Maak van het afscheid geen drama, Marleen komt over een paar maanden weer naar Nederland. Bianca goede reis terug.

  • 29 April 2007 - 09:58

    Hermien Je Moeder:

    Ja het afscheid is nooit leuk, maar moet toch, alvast voor Bianca een goede reis terug hou je taai, en denk aan de leuke tijd met Marleen, en Marleen wat ga je nu doen! gelukkig ga je niet alleen verder alvast een leuke Koninginnedag gewenst en kijk goed uit, wij missen je, groetjes pa en ma vele kusjes xxxxxxxxxxxxdaaaaaaaaag!

  • 29 April 2007 - 12:28

    Marlies:

    Is jullie samenzijn NU alweer voorbij? Nu zit ze ergens hoog boven in de lucht. Jammer leen, gelukkig blijf je idd niet lang alleen en wachten er nog vele spannende avonturen op je :-P!!
    Geweldig die dolfijnen. Gaaf van zo dichtbij, lijkt me!
    Enjoy nog maar meer en we denken aan je!

    Wij zijn bezig ons (mini)reisje half mei te boeken. Eerst nog even een paar weekjes werken!

    Kus voor jou, ook van de konigin en kleindochters ;-)
    Ook dat is vast oud nieuws een 3de dochter voor Willem? Is ook alweer even gelee, maar ja, ik zou je immers op de hoogte houden van de roddels, bij deze dan maar!

  • 29 April 2007 - 14:57

    Bianca:

    Dag lieve Leen!
    Sta nu bij een gratis internet-paal in Kuala Lumpur, de eerste vlucht zit er al weer op! Sjonge gek hoor, geloof nog niet echt dat ik al weg ben.. Heel veel plezier straks/nu met Koninginnenacht en dag morgen, ga ik straks ff in Nederland meegenieten! Eerst nog de 2e lange vlucht ;-(
    Aangezien er nu al wachtende achter me staan en de 'paal' niet zo snel is zal ik mijn verhaal maar niet afmaken van de site ;-)
    Zal je missen, groetjes aan de meiden en veel plezier!!
    dikke zoen,
    Bianca

  • 29 April 2007 - 17:18

    Nadja:

    Lieve Leen,
    Wat jammer dat Bianca alweer weg is, maar jullie kunnen terug kijken op een fantatische tijd.
    Wat een super foto's van die dolfijnen, wauw.

    Vond het erg geinig vorige week via de msn, leuk via de webcam. Je haar is echt lang!

    Goede reis nog verder en tot snel..

    liefs Nadja

  • 29 April 2007 - 19:31

    Sylvia:

    Het ziet er allemaal weer mooi uit.. Het zal idd wel even wennen zijn zonder Bianca.. Maar je hebt nog vast genoeg in het verschiet..

    Het weer is hier idd top. Lekker kleurtje gekregen vandaag..

    En voor ons morgen koninginnedag.. het weer belooft ook super te worden..

    En jij: Ga maar weer lekker genieten!! En veel plezier!

    Kus

  • 30 April 2007 - 03:48

    Carin:

    jullie hebben me wel overtuigd dat ik toch eens terug moet naar Australie voor het westen, ziet er allemaal super uit! Onze tour is gister geeindigd, gelukkig geen Bryan types meer als gids gehad. Het tweede deel van de trip was ook erg leuk, vooral de laatste 3 dagen zijn we waterhole in, uit, in, uit geweest super!
    geniet nog van je tijd! ik blijf je volgen!!!
    xxx Carin

  • 01 Mei 2007 - 07:36

    MaaikeT:

    Hallo!
    Hoe was je Queensday gisteren?
    Hoorde van bruine Bianca dat je het daar ging vieren, haha, wel lachen lijkt me.
    Hier alles goed, gister op het terras in de stad geweest met een roseetje erbij (uit pink lake...).
    Was gezellig!

    Geniet nog maar even en tot de volgende krabbel!
    Kus van Maaike

  • 09 Mei 2007 - 12:24

    Esther:

    Hallo Leen,

    Echt gaaf die dolfijnen van zo dichtbij. Bianca vertelde dat je een stukje (?)verderop zelfs met ze zou kunnen zwemmen. Dat lijkt me ook wel heel bijzonder. Jammer dat ze nu weer weg is of niet? Maar jij vermaakt je vast wel! Tot mailens.

    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 144151

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: