Happy Newyear!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu Happy Newyear!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Graaf - WaarBenJij.nu

Happy Newyear!!!!

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 Januari 2007 | Australië, Sydney

allereerst allemaal een heel mooi, knallend, gezond, spetterend, gelukkig en fantastisch 2007 gewenst vanuit Sydney!! :-)

Ik heb dit jaar idd een wat langer jaar dan jullie, want bij ons was het om 14.00 uur Nederlandse tijd al 2007. Van tevoren had ik niet zo heel veel zin in oud en nieuw moet ik zeggen, want, tja.... t is toch anders. Natuurlijk wilde ik het vuurwerk op de harbour bridge meemaken, want ja.. dat zie ik elk jaar weer op het journaal of op CNN omdat Australie natuurlijk veel eerder is en het ziet er grandioos uit! toch? hebben jullie nog ff gekeken? Dit jaar heb ik t live meegemaakt en t was gewoon 'niet waar!' zo mooi was het, haha

Toen we eenmaal rond het middaguur bepakt en bezakt met eten en drinken op weg gingen, had ik toch eigenlijk wel heel veel zin! 's ochtends zag ik de eerste mensen al richting de Botannical Gardens lopen (van daaruit kan je t heel goed zien) en toen we terug kwamen van onze boodschapjes inslaan, stond er al een rij van een paar uur. Maar... wij gingen daar niet naartoe. Via Nederlanders die we hier hebben leren kennen, zijn we met een hele groep naar de andere kant van de harbour bridge gegaan. Denk dat we met een man of 40 waren, supergezellig dus. Huppetee met de ferry over, stukkie lopen nog en ons plekje voor de rest van de dag ingenomen. Om twee uur in de middag zaten we aan de wijn, dat doen we goed zeg ik ;-) Marleen (de andere) had toastjes met geitenkaas meegenomen, dus daar hebben we heerlijk van gesnoept Om 21.00 uur was het kindervuurwerk. Dat was al superindrukwekkend, maar toen om middernacht het echte vuurwerk begon, compleet met aftellen van 10 naar... kaboem, ging de hele menigte compleet los. Ik geloofde gewoon niet dat ik erbij was zo te gek was het, t vuurwerk of t moment was zelfs een beetje emotioneel, haha (kan ook wat anders geweest zijn). Direct naar het vuurwerk zijn we richting ferry gaan lopen, want we moesten natuurlijk nog weer terug naar de andere kant van t water. Dit was iets minder joepie. We waren nog in jubelstemming, maar na ongeveer anderhalf uur wachten op een ferry die echt zou komen, maar steeds maar niet kwam, ging de rek er een beetje uit en sloeg de moeheid toe. Gelukkig hadden we nog genoeg te eten en te wijnen, dus dat scheelde wel wat. Ik had ook nog met een groepje Ieren afgesproken aan de andere kant van t water, maar dat trok ik niet meer, jammer, jammer. Uiteindelijk maar een bus gezocht. Helaas stonden er nog zo'n paar honderd man t wachten, dus dat schoot ook niet echt op. Ik ben in slaap gevallen op de stoep, compleet uitgedost in feestkleding, haha. Toen ik weer wakker werd, kon ik een bus in, maar daar moesten we ook 10 minuten later al weer uit, hij ging niet verder. Weer verder met een andere bus, daarna stukkie lopen door de stad en uiteindelijk waren we wel om kwart voor 4 weer bij ons hostel. Ongeveer 3 uur over gedaan dus. Nu kan ik er om lachen, maar een after-party zat er niet meer in kan ik meedelen!

Maar ns lekker uitgeslapen die eerste dag van t nieuwe jaar, nou... eigenlijk niet helemaal waar, want ik wilde om 10.00 uur in de ochtend naar nederland bellen. Toen was t bij jullie oud en nieuw. Had me er helemaal voor geinstalleerd, drankje mee, op de gang gaan zitten, maar er was geen doorkomen aan naar dat kikkerlandje aan de andere kant van de wereld. Ik weet niet met wie jullie allemaal aan t bellen waren, maar niet met mij, das duidelijk ;-) Gelukkig heb ik later, toen t bij mij alweer avond was nog even met een stukje thuisfront gesproken. Wat ook erg leuk was, dat er nog een vertegenwoordiger van mijn voetbalteam in Sydney zat voor oud en nieuw! Juud was er, dus we hebben maar even wat koude biertjes gedronken op t nieuwe jaar. Errug gezellig en vooral grappig! Ik liep door Sydney alsof t mijn home-town was. Op de terugweg, dacht eerst dat ik wat biertjes teveel had gedronken, zag ik een man met zn broek op zijn enkels in een bloemenperkje zitten! t was wel op stoelhoogte, dus ik dacht, zit ie nou uit te rusten (had gekund) maar ja, dat hoeft niet met je broek op je enkels! een soort van onderbroek zag ik rond zn knieen hangen en toen pakte die een soort van Mc Donalds papieren zakje (voor als je, je eten mee naar huis neemt) waar ie zn kont mee af ging vegen!! Gelukkig nieuwjaar zeg ik, eerst maar ns even een potje poepen in t hyde park :-) prima!

Vandaag hebben we met alle jumbo'ers die in Sydney waren, de dvd gekeken van de eerste week, de georganiseerde week met ons allen. Deze is echt supermooi geworden, heel professioneel in elkaar gezet en compleet met muziek enzo eronder. Hij wordt in februari naar mijn huis gestuurd, dus (dit is voor het familie thuisfront) die zou ik maar even op gaan halen om te kijken. En nu zit ik weer hier!

Mijn goede voornemen voor dit jaar is, dat ik blijf genieten, wellicht nog een beetje meer dan ik al deed voor zover dat mogelijk is. Moet wel iets meer gaan sporten want anders komt t met mijn lichamelijke fysieke gesteldheid (en dan heb ik het met name over t aangezicht) niet goed denk ik. Ik ben vorige week al baantjes gaan zwemmen en ik heb een keertje hard gelopen. Dat was de 2e keer in 3 maanden. In nederland is iedereen die ik ken zo'n beetje zwanger, maar af en toe denk ik dat ik t ook ben als ik naar mijn buik kijk.... vooral na t eten staat ie op 5 maanden stand. Da's niet best he? misschien is t ook iets overdreven, maar jullie horen t wel van Judith als die terug is, want die heeft t live kunnen aanschouwen :-)

nou leute, goed goan zeg ik en ik geniet nog even van mijn laatste daagjes Sydney, want voor je t weet, zit ik weer in de auto richting Melbourne.

dikke gelukkig-nieuwjaars-zoenen Marleen

  • 02 Januari 2007 - 19:00

    Nadja:

    Gelukkig nieuwjaar!!!!! Dat je er maar een knallend jaar van gaat maken. Het vuurwerk zag er idd erg mooi uit.In Almelo was het vuurwerk ook errug indrukwekkend haha.wel een bijzonder leuke stapavond gehad... Foto's zien er goed uit zeg ik....
    Geniet en veel plezier in Melbourne.

    kus Nadja

  • 02 Januari 2007 - 20:30

    Ellen Wilgenhof:

    Hoi Marleen,

    Vanuit het regenachtige Hollandia wens ik je een heel goed en avontuurlijk 2007 toe!

    Groetjes Ellen

  • 02 Januari 2007 - 22:26

    Ruben En De Dames:

    He nichtje de allerbeste wensen dan maar en zo te horen,lezen was het toppie.
    nou de groeten en tot de volgende keer

  • 03 Januari 2007 - 19:35

    Sylvia:

    Jij ook nogmaals de aller, aller, allerbeste wensen voor 2007.. Wauwie!! Het is in elk geval grandioos begonnen.. Wat gaaf!! Geloof best dat je er een beetje emotioneel van wordt. Met of zonder drank! Jammer dat de terugreis niet zo soepeltjes verliep! Maar goed, je kunt niet alles hebben.. Het was hier enorm aan het waaien en het regende, dus dat was ook niet echt je van het...

    Ik ben benieuwd wat je nieuwe plannen zijn voor de komende we(e)k(en).. Ik houdt het weer in de gaten!!

    Dikke kus..






  • 04 Januari 2007 - 21:01

    Hermien De Graaf:

    Wel leuk he Marleen dat je Judith tegenkwam, en terwijl ik haar die dinsdagavond bij de voetbal nog had gesproken, onvoorstelbaarm maar nu gaan jullie richting Melbourne, en wens jullie veel sukses en zorg dat jullie behouden aankomen daar, zal wel een aardig aantal kilometers moeten rijden, dus kalm aan Marleen, wees voorzichtig onderweg, ikm zag gisteren nog een echtpaar op televisie die was naar Melbourne geemigreerd in de vijftiger jaren had er nog geen dag spijt van gehad, deed me dus direkt aan jou denken Marleen ze woonden er wel mooi uitgestrekt en veel groen met koalabeertjes in de boom, nou veel plezier jullie en goede reis richting Sydney,doei en veel kusjes van je moeder Hermien xxxxxxxx

  • 05 Januari 2007 - 17:52

    Harry, ELS, Jasmijn :

    Ook hier vanuit het kleine De Vecht, waar het vuurwerk minder heftig maar ook best wel mooi was een gelukkig en gezond 2007 toegewenst.

  • 05 Januari 2007 - 17:53

    Jade:

    En natuurlijk ook van de kleine Jade

  • 07 Januari 2007 - 16:45

    Esther:

    Ha die Leen,

    Happy New Year. Hier was het rustig maar niet minder gezellig. Was ook gezellig bij je moeder op de thee, maar dat heb je inmiddels al gelezen. Ben beneiuwd of je mijn berichtje op je aus mobiel nog hebt gehad...
    Dikke kus Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

welkom op mn website!!! Ik ga weer op reis... Na 2 maanden Zuid afrika in 2005 (zie marleenennadja.waarbenjij.nu) een jaar Australie, New Zealand en Azie in 2006-2007 en 7 weken Indonesie in 2009, is het nu de beurt aan Zuid Amerika :-) Zondag 14 vlieg ik (via Brazilie) naar Buenos Aires. Via deze site houd ik jullie op de hoogte Natuurlijk vind IK het ook hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van de zaken in Holland en vooral natuurlijk het wel en wee in Deventer. Dus hou je niet in en hou mij ook een beetje op de hoogte. Om een beetje sjeu aan mn verhalen te geven, probeer ik er ook plaatjes bij te plakken. Veel leesplezier en tot volgend jaar maar weer... marleen

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 144467

Voorgaande reizen:

14 November 2010 - 18 Januari 2011

Zuid Amerika

12 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Sumatra, Java, Bali en Lombok

20 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: